La Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual (MDA) va lliurar ahir, 27 d’abril, els VII Premis per a la Diversitat en l’Audiovisual, en un acte que ha tingut lloc a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Aquest acte es va fer dins el marc de les VII Jornades de la MDA, sota el títol “Ceuta i Melilla. Sense novetat a la frontera sud”, i va ser presentat per la presidenta de la MDA i membre del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Carme Figueras, i pel vicedegà de Promoció i Relacions Externes de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic, Xavier Ginesta.

Dita jornada va comptar amb una ponència del periodista Jesús Blasco de Avellaneda, que va analitzar com ha evolucionat el tractament informatiu de la immigració en les tanques frontereres de Ceuta i Melilla. També, hi va intervenir la consellera del CAC Yvonne Griley, i hi va haver una taula rodona amb el títol “Mirades mediàtiques a Ceuta i Melilla”. En aquesta, hi van intervenir el periodista Medir Plandolit, l’artista i experta en el fet migratori Daniela Ortiz i el professor de comunicació de la Universitat de Vic Raúl Martínez.

Pel que fa als premiats, aquests estaven dividits en diverses categories: programa de televisió, programa de ràdio, producció audiovisual, i trajectòria de foment de la diversitat en l’àmbit de la comunicació audiovisual.

El Programa Latituds, “Assentaments d’immigrants”, de Televisió de Catalunya, va ser el destacat en la modalitat de programa de televisió. El reportatge mostra la realitat de centenars de persones que viuen en els assentaments dels carrers Zamora, Puigcerdà i Pere IV de Barcelona; així com la tasca que realitzen les associacions veïnals, com la Fundació CEPAIM i la Xarxa de Suport als Assentaments. Dins al mateixa categoria, hi va haver una menció especial pel capítol “Migracions” del programa L’excusa!, emès per CalellaTV.Cat i produït per Produccions MINNIM i la Comissió de l’Agenda Llatinoamericana. Es tracta d’un programa que té per objectiu reflexionar sobre els pilars bàsics de la institució social.

Pel que fa a ràdio, La tertúlia del Fòrum, d’Olesa Ràdio, va ser el programa premiat. És una tertúlia amb participació ciutadana sobre l’actualitat, en què analitzen la situació a través de persones que viuen a Olesa i que són coneixedores dels països dels quals es parla, així com de professionals de la comunicació.

Canvia el xip!, de la fundació sociocultural Atlas va ser el guanyador en la categoria de producció audiovisual mentre que La Xarxa BCN Antirumors va ser el premiat en la darrera categoria esmentada.

Fotografia de la web del Consell de l’Audiovisual de Catalunya