L’investigador mexicà de la Universidad de Guadalajara Daniel Aguilar, ha visitat la Facultat d’Empresa i Comunicació amb motiu d’una estada de recerca de curta durada. Doctorat en Ciències Econòmiques i de l’Administració, Aguilar treballa específicament en temes d’emprenedoria, tant pel que fa la seva àrea de recerca com en part de l’àrea de gestió universitària des d’on s’intenta fomentar aquesta disciplina en tot l’estudiantat.

L’objectiu acadèmic de la visita de l’investigador mexicà es basa en la recerca sobre els trets que caracteritzen l’emprenedoria en relació amb el gènere en connexió amb una de les principals línies de recerca d’Anna Pérez-Quintana, directora del Departament d’Empresa de la Facultat. Daniel Aguilar explica que a Mèxic, “l’estructura patriarcal està encara més marcada i és, per tant, més visible que a Espanya” per la qual cosa “les característiques que visualitza el mexicà mig en una persona emprenedora s’associen molt més amb trets considerats masculins que no pas femenins a diferència de les conclusions de la investigació de Pérez-Quintana a l’estat espanyol on destaquen les característiques de tipus més aviat neutre o androgin”.

Els resultats del treball conjunt entre ambdues recerques i el personal investigador de tots dos centres reforça el vincle entre entitats i posa les bases per a futurs acords de col·laboració entre les dues universitats.