El director del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la UVic, Gerard Coll-Planas, i un grup d’alumnes de la Facultat d’Empresa i Comunicació van ser entrevistats per al programa de reportatges Sense Ficció dedicat a les masculinitats emergents.

La peça és una reflexió sobre el significat de la masculinitat i les formes avui alternatives de viure-la i exercir-la, al marge dels referents tradicionals. El documental dona veu a una gran varietat d’homes de diferents edats, sectors i circumstàncies que revisen els patrons amb els quals han estat educats i com els afecten, en especial, a l’hora de relacionar-se. En el reportatge, de tall marcadament plural, s’hi recullen alguns dels pensaments d’un grup de joves universitaris de la UVic-UCC i, també de veus expertes en l’àmbit acadèmic com la de Gerard Coll-Planas, sociòleg, docent de la FEC i director del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere.

El documental reflecteix els canvis que han començat a fer alguns homes interpel·lats per la lluita feminista i els passos que fan per trobar el seu lloc en el que podria ser un nou model social.