Els estudiants de quart curs del grau de Comunicació Audiovisual han assistit avui a la Setmana del Talent organitzada pel Clúster de l’Audiovisual de Catalunya, l’esdeveniment anual més important de l’entitat que té com a objectiu connectar el talent emergent de les universitats amb el món professional. Els estudiants d’últim any de la FEC han pogut veure el pitching dels projectes de fi de curs d’alguns dels seus companys que tot just fa un any seien, com ells, entre el públic.

En la present edició,  el Clúster ha escollit cinc projectes sorgits de la UVic-UCC, tres d’ells de la Facultat d’Empresa i Comunicació. Per primera vegada, a més, els treballs seleccionats ho són en les categories més competitives. Es tracta de la miniserie Cuenta Atrás de Majda L’Azziri, Meritxell Riera i Eva Bujons en la categoria de ficció; el documental 16x25mil. Sense Límits de Toni Molist i Josep Solà en la categoria de no ficció i el pòdcast Runes de Guillem Perramon, en la categoria de noves finestres. El videojoc Samsara de Joel de Palau i la versió digital del joc de taula Raz Circus, de Marina Urpí i Sílvia Masllorens, son treballs finals del grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs i competeixen en la categoria de videojocs.

Els antics alumnes de la UVic-UCC han participat al Pitching juntament amb 75 joves professionals més que han presentat els seus projectes davant de 170 empreses i productores audiovisuals amb l’objectiu de captar la seva atenció i fer-les possibles. En aquesta edició, a més, la Setmana del Talent amplia el seu àmbit d’acció amb la participació d’altres centres universitaris europeus d’Estònia, Itàlia, República Txeca, Romania i Regne Unit així com una desena de productores internacionals entre les files dels professionals de la indústria.

Els projectes seleccionats:

La minisèrie Cuenta atrás (Eva Bujons, Meritxell Riera i Majda L’Azziri) explica la història d’un jove de 18 anys que intenta posar fi a la seva vida i el rol que juguen la família, els amics i l’entorn proper en aquesta decisió.

El documental 16x25mil. Sense límits (Toni Molist i Josep Solà) se centra en la figura de Joan Parés, un apassionat del món del motor que, després de perdre el braç i una cama en un accident laboral, intenta aconseguir el seu somni de competir al Dakar.

El pòdcast Runes (Guillem Perramon) recrea els paisatges sonors de les ciutats de fa més de cent anys per fer viatjar l’oient en el temps i descobrir edificis avui desapareguts i evocar la seva història amb l’ajut d’arquitectes i historiadors.

Raz Circus (Marina Urpí i Sílvia Masllorens) incorpora experiències amb realitat augmentada al joc de taula original. Es tracta de la història del monstre d’un circ, Raz, que intenta caçar la resta dels seus companys (personatges del circ) els quals hauran de passar una sèrie de proves per salvar la vida i fugir. I Samsara és un videojoc que aprofundeix en el grafisme en format scape room on els jugadors hauran de resoldre els misteris que els proposa el creador del joc, Joel Palau.