L’European Journalism Training Association (EJTA) ja ha incorporat oficialment la UVic-UCC com a nou membre. L’adhesió es va formalitzar la setmana passada en el marc de l’Assemblea General de l’entitat que va tenir lloc a Viena (Àustria) com a culminació del procés de sol·licitud de la candidatura de la Universitat de Vic liderada per l’equip de direcció de la Facultat d’Empresa i Comunicació: Sergi Solà, cap d’estudis de la FEC i Toni Sellas, coordinador del grau de Periodisme.

L’Associació Europea de Formació de Periodistes (EJTA, per les seves sigles en anglès) agrupa actualment una vuitantena de centres, escoles i universitats de periodisme d’uns 30 països europeus. Establerta a Brussel·les l’any 1990, l’organisme vetlla per millorar l’educació periodística de les seves entitats membres a través de col·laboracions en intercanvis d’informació i d’idees i projectes d’ensenyament i recerca.

A través d’aquesta incorporació, professorat i alumnat de periodisme de la UVic tindran accés a conferències i seminaris sobre qüestions relacionades amb la formació i la professió periodística; exercicis pràctics, programes i projectes internacionals comuns;  intercanvis a mig i llarg termini i investigacions sobre l’ensenyament de la professió a nivell europeu. A més, l’EJTA actua com a representant dels seus membres davant d’altres partners institucionals com ara la Comissió Europea, la UNESCO i altres associacions de periodistes i editors.