L’Associació Catalana d’Editors de Diaris (ACED) i la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC (FEC) organitzen una jornada sobre Periodisme i Intel·ligència Artificial que tindrà lloc divendres 1 de desembre al Centre Universitari BAU, a Barcelona.

La jornada reunirà a personalitats de primera línia en l’àmbit acadèmic i professional que debatran sobre l’impacte que tindrà la Intel·ligència Artificial en la professió i els canvis als quals ens haurem d’adaptar en el futur, tant pel que fa el rol dels periodistes com la forma en què les persones consumirem informació.

La ponència inaugural anirà a càrrec de Patrícia Ventura, experta en ètica, IA i comunicació amb la conferència titulada El periodisme davant la IA: Interpretació crítica i adopció responsable de les tecnologies algorítmiques. A continuació, Raül Menéndez, membre del departament de desenvolupament de Producció i Gestió de Contingus de la CCMA parlarà sobre la IA aplicada al 3Cat, la nova plataforma de continguts audiovisuals en català llançada a principis del passat mes de novembre.

El responsable d’innovació de RTVE, David Corral, pronunciarà la conferència titulada Entre el recelo y la adaptación… hay unas cuantas oportunidades. El bloc de ponències es tancarà amb Generating Change: the impact of AI on Journalism a càrrec de Charlie Beckett, director de Polis i JournalismAI Project de la London School of Economics and Political Science (LSE).

El segon bloc de la jornada reunirà als directors de capçaleres membres de l’ACED en una taula rodona que moderarà Agustí Danés, director editorial del grup EL 9 NOU. En aquest espai de debat, es comptarà amb la presència d’Albert Sáez, director d’El Periódico; Enric Sierra, director adjunt de La Vanguardia; Esther Vera, directora de l’Ara, Anna Sàez, directora del Diari Segre i Marc Basté, editor del Diari de Sabadell, Diari de Terrassa i Nació Digital.

La sessió es portarà a terme de 9h a 14h al Centre Universitari BAU d’Arts i Disseny de Barcelona. L’accés a la jornada en format presencial és lliure i gratuït per qualsevol persona interessada. La jornada també es podrà seguir en streaming des del compte de Youtube de l’ACED en aquest enllaç.