Entre el 24 i el 28 de novembre passats, la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) va portar a terme un nou programa de mobilitat de curta durada a Alemanya, en col·laboració amb la Hochschule Bielefeld (HSBI), entitat membre de la xara IBSEN i un dels partners internacionals històrics de la Facultat. La iniciativa va permetre a una vintena d’estudiants del grau en ADE i en Màrqueting i Comunicació Empresarial viure una setmana d’aprenentatge intercultural, networking i visites empresarials en l’entorn europeu.
Una setmana plena d’activitats
Durant l’estada, els estudiants van conèixer la universitat, la ciutat de Bielefeld i el teixit empresarial de la regió. El programa va incloure visites guiades, trobades amb estudiants locals i activitats obertes que van afavorir la creació de vincles personals i acadèmics.Entre altres, els participants van assistir a un workshop d’emprenedoria impartit pel professor Michael Wabisch i a la classe d’Intercultural Business Communication amb la professora Dr. Eika Auschner, on van reflexionar sobre diferències culturals, els valors i la percepció “de l’altre” destacant la gestió del temps i la puntualitat en la cultura alemanya. Així mateix, l’alumnat també va assistir a una classe privada sobre empreses familiars a la regió, molt útil per comparar similituds i diferències amb la realitat de la Catalunya Central.
Experiències empresarials i culturals
Les visites a empreses de referència com Miele i Schüco van ser moments clau per entendre la innovació i la qualitat que caracteritzen el teixit industrial alemany. A Miele, els participants van poder veure de prop la cadena de muntatge d’aspiradores i rentaplats i a Schüco, els estudiants es van sorprendre amb el disseny i les integracions tecnològiques aplicades als sistemes de tancament intel·ligents.
A més, els estudiants van participar en l’International Day, on van presentar la cultura catalana i la vida universitària a Vic, culminant amb una ballada de sardanes.
Una valoració molt positiva
La setmana va finalitzar amb una sessió conjunta a l’assignatura Español en la Gestión Internacional, on l’alumnat de la FEC va presentar els casos catalans de Chupa Chups i Casa Tarradellas i els estudiants alemanys van introduir Arminia Bielefeld i Dr. Oetker. La setmana va culminar amb un dinar intercultural conjunt.
Els estudiants van valorar molt positivament l’experiència, destacant la seva proactivitat i l’oportunitat de conèixer noves formes d’aprenentatge i d’establir relacions internacionals.
