La Facultat d’Empresa i Comunicació ja és formalment la subseu del Col·legi  de Periodistes de la demarcació de la Catalunya central gràcies a la renovació del conveni de col·laboració entre la Universitat i l’entitat existent des de 2015. La UVic esdevé així  el punt de referència dels professionals del periodisme col·legiats d’Osona i el Lluçanès. La nova subseu ubicada a la Facultat se suma a la que el Col·legi ja té a la Plana de l’Om de Manresa des que es va crear la demarcació de les comarques centrals, l’any 2014.

El conveni també estableix que la UVic-UCC i la demarcació Catalunya Central del CPC seguiran desenvolupant activitats conjuntes en docència, recerca, transferència de coneixement, innovació i difusió en matèries d’interès comú. A més, es facilitarà la participació de membres de les dues institucions en activitats conjuntes i, entre d’altres, fomentaran l’intercanvi sobre experiències que puguin beneficiar-los. També està previst donar un impuls a la col·legiació del estudiants i graduats en Periodisme de la UVic-UCC i facilitar-los l’orientació de cara a la seva entrada al mercat laboral.

A través d’aquest acord es vol visibilitzar la voluntat de la nova Junta del Col·legi, proclamada el març de l’any passat, de ser present a la totalitat del territori de la Catalunya Central, estrenyent llaços amb institucions i entitats i descentralitzant els actes que organitza.

El conveni es va presentar dimarts 30 de maig a la Sala Gòtica de l’edifici de la Casa de Convalescència de la Universitat de Vic. L’acte va estar presidit pel degà de la facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic, Josep Burgaya, el degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, i la presidenta de la demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, Mar Martí.