La Facultat d’Empresa i Comunicació va acollir ahir un centenar d’alumnes de l’Institut Miquel Martí i Pol de Roda de Ter en l’acte de lliurament de premis d’un concurs de curtmetratges en Psicologia Positiva. El concurs, emmarcat en el projecte Hallenges (del grup Emprèn), forma part d’un programa d’entrenament en psicologia positiva iniciat el curs 2022-23 amb els que avui són estudiants de 2n d’ESO. Al llarg de l’educació secundària de batxillerat, s’ha proporcionat eines a l’alumnat per gestionar el seu autoconeixement i perquè puguin desplegar competències socials i d’intel·ligència emocional que contribueixin al seu benestar personal.

Segons explica la coordinadora del projecte, Elisenda Tarrats, es tracta d’identificar i potenciar les fortaleses de caràcter dels alumnes que contribuiran al desenvolupament de cada persona al llarg de la seva vida.

“Tots vosaltres teniu alguna cosa que us fa únics i que se us dona bé” va dir als estudiants durant l’acte.

Premis en fons i forma

El jurat avaluador dels curtmetratges, format per Joan Frigola, Maria Forga i Elisenda Tarrats, va valorar l’aplicació i representació dels conceptes de la psicologia positiva, la creativitat en la presentació i la profunditat i l’impacte emocional o educatiu dels missatges transmesos en relació a la valoració del contingut. Així mateix, els premis també reconeixien la qualitat tècnica, el treball en equip i l’organització, la innovació i la creativitat en les cinc categories dels guardons.

El palmarès

La peça que va obtenir la millor puntuació va ser One Day, guardonada amb el Premi al Millor Curt per l’excel·lent aplicació de tots els aspectes de la producció, la narrativa i l’impacte emocional en una història que aborda la reafirmació personal davant dels canvis, com pot ser un primer dia a l’institut. El Premi al Millor Guió va ser per Sense Por, una interpretació de les emocions i l’impacte que tenen en el nostre cercle proper amb un reconeixement per l’ús d’imatges amb dron i el tractament del color. El Premi a Millor Banda Sonora va ser pel curt Una nova oportunitat, per la bona integració de la música i els efectes sonors que complementen l’atmosfera i l’emoció del curt. Posa’t les meves  sabates va ser reconeguda amb el Premi al Millor Muntatge i Millores consecutives es va endur el Premi a Millor Vestuari.

Educant les emocions

Els alumnes guardonats van rebre els premis a mans de Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació i de Mercè Palau, directora de l’Institut Miquel Martí i Pol, qui va destacar la importància de la col·laboració  amb diferents entitats de la comarca per a realitzar projectes comuns i “de llarg recorregut” com en el cas del Hallenges:

“Aquest projecte té una visió de futur. Amb el temps trobareu les eines per afrontar situacions que ara s’estan treballant” va afirmar.