La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya presentarà quatre Treballs de Final de Grau, d’alumnes de Comunicació Audiovisual, al Pitching Audiovisual de Catalunya. Els noms dels estudiants no es fan públics en la primera ronda, fins a la selecció final dels projectes. Les temàtiques d’aquestes propostes consten de dos documentals, un programa de televisió i una website amb un format diferent. Així ho ha explicat Maria Forga, professora de comunicació i coordinadora del màster en Producció Cinematogràfica, en una entrevista realitzada per RUVicub, el magazine matinal d’UVic Ràdio.

El Pitching Audiovisual de Catalunya, que enguany es fa del 20 a 23 de novembre, és iniciativa del Clúster Audiovisual de Catalunya. Aquesta entitat neix per iniciativa de la Generalitat amb l’objectiu d’agrupar totes les empreses del sector audiovisual i treballar amb elles conjuntament. A més a més, ha remarcat la importància de treballar al costat de les universitats perquè d’aquesta manera s’aconsegueix que els estudiants surtin de les facultats amb més oportunitats per incorporar-se al món laboral. Sobretot, diu, es valora molt la recerca i la proposta de noves idees, innovadores i fresques. A ulls del Clúster, aquesta recerca de nous productes ve potencialment des de les universitats.

Seguidament, Maria Forga ha explicat que aquest és el quart any que s’organitza aquesta activitat on els esdeveniments realitzats són de gran transcendència. Sense anar més lluny, Forga ha explicat que l’any passat van podem comptar amb l’experiència i el testimoni dels productors de Borgen, una sèrie d’origen danès que explica com Birgitte Nyborg es converteix en la primera dona política en ocupar el càrrec de Primera Ministra de Dinamarca i quines són les conseqüències que ha de pagar.

A part d’ajudar a l’alumnat per poder accedir al món laboral, Maria Forga també ha explicat que l’objectiu d’aquest projecte és poder patrocinar els Treballs Finals de Grau dels alumnes per poder seguir amb la tasca presentada i poder-ho realitzar. Aquesta és una oportunitat oberta a totes les universitats de Catalunya on els candidats hauran de passar una preselecció per poder arribar finalment al resultat final.

No obstant això, la professora de comunicació de la UVic ha volgut destacar que no hi ha gaires oportunitats com el Clúster, ja que és una proposta molt innovadora. Segons Forga, aquest model està en el punt de mira d’altres projectes per poder fomentar l’entrada al món laboral. A més a més, considera que actualment les oportunitats que els joves tenen són molt escasses i que per tant, la necessitat d’aquests projectes és bàsica.

Finalment, Maria Forga ha donat quatre idees claus que els productors tenen en compte a l’hora de seleccionar un Treball de Final de Grau presentat per l’alumnat: un bon resum del projecte, el pressupost (que és la part que més costa de presentar), la seducció i un bon teaser; que serà un element clau per saber quina estètica té el producte.

Forga ha explicat que en la indústria audiovisual, la seducció juga un paper molt important pel fet que els estudiants han de ser capaços d’emocionar a les productores per tal que aquestes comprin els productes.