La Universitat de Vic ha signat un conveni de col·laboració acadèmica amb la Fundació Doctor Trueta de cara a posar el marc formal al treball de la FEC amb aquesta fundació que treballa en el tercer sector. La Fundació  Dr. Trueta vol posar en marxa noves línies d’activitats amb l’objectiu de facilitar el treball i la inclusió de persones amb problemes greus de salut mental. La comercialització de nous productes requereix d’estratègies renovades de definició de productes, de nous enfocaments comercials i d’estratègies  innovadores en l’àmbit del màrqueting, la publicitat i la comunicació.

La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVIC-UCC té la voluntat de col·laborar en iniciatives d’economia social i solidària, tant pel que significa poder contribuir en l’enfortiment d’aquestes iniciatives característiques en el territori, com per la possibilitat d’incardinar aquestes funcions en el procés formatiu i professionalitzador dels estudiants. Així, s’ha acordat regular la participació d’estudiants de l’àmbit de la Comunicació i el Màrqueting en activitats docents relatives a la definició d’estratègies de màrqueting, promoció i comercialització d’una nova línia de productes que es fonamenten en la reutilització de teixits per donar-los una nova utilitat contribuint així en una experiència d’economia circular i de promoció d’activitats econòmica i mediambientalment sostenibles. La FEC aportarà:

• Un equip de treball format per un mínim de 3 estudiants, els quals desenvoluparan, durant un període de quatre mesos, la tasca d’avaluar els canals per donar a conèixer els nous productes, les seves línies de comercialització, l’estudi sobre el posicionament, les accions de màrqueting i promoció necessàries, la comunicació als mitjans convencionals, així com a les xarxes socials, la monitorització de l’impacte i l’avaluació dels resultats.
  • Professorat que pugui dirigir i tutoritzar l’activitat de l’estudiantat, els quals cenyiran el seu treball als objectius, directrius i mecanismes de col·laboració que estableixi la Fundació Dr. Trueta.

Les activitats formatives derivades de la present col·laboració, podran ser utilitzades per al desenvolupament de Treballs Finals de Grau (TFG), per a la qual cosa hauran de formalitzar la corresponent memòria en base als requisits que s’estableixen per aquests tipus de treballs acadèmics.