La Facultat d’Empresa i Comunicació va acollir divendres passat la III Jornada Canal de Reporters, un projecte del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya que té com a objectiu fomentar el periodisme escolar a través d’activitats encarades a potenciar l’educació mediàtica i l’esperit crític.

Posant de relleu el periodisme científic

La jornada, que va mobilitzar prop de 780 alumnes de primària i secundària d’arreu del territori català, es va realitzar simultàniament amb cinc centres universitaris més. L’eix temàtic d’enguany va girar al voltant del periodisme científic, una disciplina que facilita la transmissió d’informació sobre ciència i tecnologia en mitjans de comunicació de manera entenedora. L’acte se suma així a la proclama de l’any 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntica per part de la Unesco, que commemora els cent anys del desenvolupament inicial de la mecànica quàntica. A més de diferents tallers pràctics per conèixer el funcionament de la ràdio,  les produccions audiovisuals a plató, la verificació d’informació i seguretat digital, els petits periodistes també han investigat la vida i el llegat de 30 dones que han estat referents en la història de la ciència al món.

La jornada, que també ha comptat amb missatges enregistrats de Cori Calero (3Cat) i Xantal Llavina (Catalunya Ràdio), s’ha fet en col·laboració amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Programa eduCAC (Consell de l’Audiovisual de Catalunya), Verificat i l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya.

El projecte Canal de Reporters

Canal de Reporters és una iniciativa promoguda per l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació i Formació Professional que es va posar en marxa l’any 2021 per potenciar i recollir produccions periodístiques escrites, radiofòniques i audiovisuals elaborades per l’alumnat dels centres educatius de Catalunya. Des d’aleshores, el projecte ha desenvolupat diverses accions encaminades a millorar les competències digitals i comunicatives dels estudiants, fomentant l’alfabetització mediàtica.