La FEC és un dels cinc centres escollits pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per portar a terme la segona edició de la jornada Canal de Reporters, que tindrà lloc el divendres 10 de maig.

La Facultat acollirà 130 alumnes de primària i secundària de tres escoles properes que realitzaran diferents tallers de ràdio, televisió, verificació de notícies i seguretat a Internet. El projecte té com a objectiu promoure el desenvolupament de competències i la participació activa de l’alumnat mitjançant la creació i publicació de produccions pròpies en diferents formats. Enguany, a més, en el marc dels actes de celebració dels 100 anys de ràdio a Catalunya es farà un èmfasi especial en aquest mitjà de comunicació de masses com a actor fonamental en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació dels segles XX i XXI.

La jornada es portarà a terme simultàniament a diferents punts seus del territori català: a la Universitat Autònoma de Barcelona, a la Universitat de Girona, a la Universitat de Lleida i al TecnoCampus de Mataró (UPF) amb un acte central institucional comú.

En l’organització de la iniciativa també hi participen el Consell de l’Audiovisual de Catalunya a través del programa eduCAC, l’associació Verificat, el Col·legi de Periodistes de Catalunya, l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya mitjançant el programa Internet Segura  i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.