El passat divendres 4 de març, amb motiu dels 20 anys dels estudis del Grau de Periodisme, Aurora Antón, va oferir la ponència “Periodisme amb mirada de gènere: posa’t les ulleres liles!” als alumnes de 1r, 2n i 4t de Periodisme. L’acte es va celebrar a l’aula de cinema i va estar organitzat per la FEC juntament amb la Unitat d’Igualtat.

Sobre la ponent

Aurora Antón té una àmplia trajectòria com a periodista i docent. Ha estat guanyadora tres vegades dels Premis Mila de Periodisme com a directora de documentals amb visió de gènere, uns premis que atorga l’ajuntament de Lleida als treballs periodístics que fomenten la participació de les dones en tots els àmbits. Antón, ha treballat en diferents mitjans de comunicació com Televisió l’H, Canal Català, Comunicàlia, Ona Catalana, RNE- Ràdio4 i COM-Ràdio entre d’altres. També ha publicat dos llibres d’entrevistes i imparteix docència al Col·legi de Periodistes sobre tècniques de l’entrevista, una especialitat en què ha destacat especialment fent diferents entrevistes a figures importants del panorama polític, social i cultural. Actualment, és docent al Departament d’Ensenyament de la Generalitat i col·labora amb mitjans com Dones Digitals, condueix el podcast “Las hilanderas” per a Podimo i és tertuliana al programa de TV3 i 324, de Xavier Grasset

La ponència

Antón va reflexionar sobre el tractament que fan els mitjans en qüestions de gènere, el llenguatge inclusiu o la violència de gènere. A partir de diferents exemples, la periodista va convidar als assistents a reflexionar sobre les pràctiques que alguns mitjans de comunicació realitzen, alhora, també va proposar millores quan es detecten visions esbiaixades. Els periodistes, afirma la ponent, han d’utilitzar un llenguatge inclusiu i han de ser conscients de quina mirada tenen sobre aquests temes.  “Ens hem de col·locar en la part incòmoda, i a partir d’aquí, formular i formular-nos preguntes. El periodisme no va de likes”. La xerrada va gaudir de molta participació i interacció per part dels alumnes.