Sota el lema digital living la universitat encara la e-week més innovadora i digital de les 14 edicions, del 17 d’abril al 4 de maig

Dins el marc de la e-week la Facultat concentra les seves sessions en un e-day molt especial; el 26 d’abril està dedicat a l’empresa i la comunicació. La gran aposta d’enguany és la sessió que conduirà el periodista i director d’El Món a Rac1, Jordi Basté. Sota el nom de Les xarxes socials: un repte o un problema?, el periodista impartirà una sessió  durant una hora i quart, de 13:00 a 14:15,  sobre el tema que preocupa als mitjans de comunicació, i als periodistes.

La sessió plenària donarà el tret de sortida al dia dedicat a la Facultat. A dos quarts d’una l’Aula Magna acollirà la
Sessió plenària amb Jordi Montaña, rector de la UVic-UCC, Jordi Villà Freixa, vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC i Montse Casas Arcarons, directora de l’e-week de la UVicUCC.  A continuació,  Carles Grau, director general de Mobile World Capital Barcelona impartirà la sessió Digital living.

El mateix dia hi ha programades una desena d’activitats entre conferències i col·loquis, que abordaran temes com ara la intel·ligència artificial, la transformació digital, dones creatives, a càrrec de, Marta Llucià, directora creativa executiva a McCann i Emma Pueyo, directora creativa freelance, des de dos quarts de sis de la tarda i fins a les set a l’Aula Magna.

A la tarda, l’e-day acollirà les activitats inaugurals a la Catalunya central dels actes del tercer Congrés Català de Cuina, que se celebrarà a tot Catalunya des d’ara i fins al maig de l’any que ve. La sessió, a l’Aula Magna (16.00h), tindrà com a principal atractiu la conferència “Del píxel al plat”, del CEO i fundador de MoodyBytes.tech, Mario Barradas, precursor de la impressió 3D en alimentació. La xerrada se centrarà en el vincle entre alimentació, innovació i tecnologia i, més concretament, en l’exemple de la impressió 3D aplicada a la cuina i posada al servei d’una alimentació saludable.

Paral·lelament a la conferència, el xef del restaurant El Barecu de Vic, Marc Currius, farà demostracions d’impressió d’aliments, tecnologia 3D i fabricació additiva i oferirà tastets de plats elaborats amb aquest sistema innovador. La inauguració del Congrés Català de Cuina, que es farà a les 17h, anirà a càrrec del rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, el coordinador del comitè organitzador, Màrius Rubiralta, i el xef Nandu Jubany, que ostenta la presidència d’honor territorial del Congrés.

Paral·lelament, la Sala Mercè Torrents acollirà l’acte de reconeixement a les Parelles Digitals, on es lliuraran els diplomes del projecte. Enguany les parelles estaran formades per alumnes de l’escola Sagrat Cor de Vic i per membres de l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d’Osona. Per altra banda, i com a novetat, un segon grup de 18 parelles digitals es reunirà a Centelles el 9 i el 16 de maig. Estaran formades per estudiants de l’Institut Pere Barnils i per membres de l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran Centelles.

D’altra banda la Sala Segimon Serrallonga acollirà “Intel·ligència artificial fins a on?”, una conferència impartida per Carles Sierra, vicedirector de l’Institut de Recerca d’Intel·ligència Artificial del CSIC., de les 3 a les 4 de la tarda. Seguidament la Dra. Àngel Moreau, directora executiva al Cloud Business d’IBM, impartirà la sessió “La transformación digital: ¿Una necesidad o un sueño?.

Consulta tota la programació aquí.