El nou plató de televisió està dotat d’equipament professional

La Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic ha renovat el plató de televisió per adaptar-lo a les necessitats i demandes laborals del sector audiovisual. El plató actual deixa en rere un plató de 14 anys que s’ha anat renovant a pinzellades, la reforma d’enguany però, és la reforma més destacada i que permet tenir un equipament actualitzat perquè els alumnes entenguin i utilitzin, des de l’inici del grau, les eines professionals que faran servir en el futur.

La renovació del plató de televisió era un canvi necessari per poder mantenir la instal·lació al dia i fer que els estudiants de Comunicació Audiovisual, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Multimèdia de la UVic puguin aprendre en un equipament el més semblant possible al que es trobaran quan entrin en el món laboral.

El nou plató de TV, que ja s’està utilitzant des de l’inici del curs 2017/2018, incorpora tres noves càmeres d’alta definició i òptica professional, equiparables a les dels platós de productores de primer nivell. La reforma també ha afectat la sala de regidoria, que incorpora una nova taula de so Hi-Fi, se substitueixen els monitors de tub per pantalles planes divisibles en entrades de càmera, una nova taula de mescles, un nou sistema de telecomunicació entre el plató i l’equip de control, i un nou sistema d’enregistrament digital. A més a més, també s’ha adequat una sala de treball annexa al plató, que permet als estudiants treballar en grups reduïts.

La inauguració del plató ha estat a càrrec de Jordi Armenteras, director del programa 8 al Dia de 8TV, i el periodista del mateix programa i exestudiant de la UVic, Jordi de Planell. Armenteras ha destacat la professionalització del nou plató de la Facultat, “Aquest plató de televisió és un luxe que no tothom pot dir que té”. A més a més ha parlat de comunicació explicant el funcionament de les audiències i com això condiciona als mitjans.

De Planell per la seva banda ha recordat el seu pas per la universitat explicant alguna anècdota, i ha instat als alumnes que aprofitin les instal·lacions que la universitat ofereix. D’altra banda ha parlat sobre la seva experiència professional i ha insistit als alumnes que piquin molta pedra, que encara que el panorama laboral no sigui el més adequat, aconseguiran el que vulguin si no es rendeixen mai.

El degà de la Facultat Xavier Ferras i el director del departament de Comunicació, Joan Frigola han donat el tret de sortida a l’acte remarcant la qualitat del plató i instant als alumnes a aprofitar les instal·lacions i treure’n el màxim profit. Frigola assegurava que les noves instal·lacions permetran poder desenvolupar al màxim l’aprenentatge dels estudiants des del minut zero, i ha demanat als alumnes que se’l facin seu i que s’animin a tirar endavant projectes i produccions pròpies, com ara una futura UVicTV equiparant-ho al projecte ja existent d’UVicRàdio.