L’alumnat de l’assignatura International Affairs del grau d’ADE de la FEC ha rebut una classe magistral sobre els reptes en innovació global per part del professor convidat, Joan-Albert Garcia Moga.
Al llarg de la seva exposició, Garcia ha explicat què s’entén per innovació en el món de la empresa i què cal saber actualment per aplicar-la a nivell estratègic. En aquest sentit, el professor ha fet un repàs sobre els canvis que hem experimentat en la manera de comunicar-nos al mateix ritme que han evolucionat els softwares: des dels busques, els correus electrònics, els SMS o les xarxes socials fins a les possibilitats que ofereix el nou Metaverse. Així Garcia, ha destacat la rapidesa amb la qual s’han esdevingut aquests canvis, sobretot en les últimes tres dècades, i la importància de comprendre les oportunitats estratègiques que s’obren amb cada pas tecnològic. No obstant, el professor també ha esmentat la rellevància de les corrents ideològiques que acompanyen els canvis i els moments socials per aprofundir en el coneixement d’aquestes possibles oportunitats.
L’exposició ha estat il·lustrada amb nombrosos exemples de creació i evolució d’empreses conegudes a nivell internacional i categoritzades com a “start-ups”, el terreny natural per a la innovació comercial. Al llarg de la classe, i tenint en compte el context, també s’han exposat els factors clau per a que un producte sigui exitós, en l’àmbit de la innovació.
Joan-Albert Garcia Moga és expert en Gestió de la Innovació. Amb una àmplia trajectòria internacional, ha desenvolupat càrrecs directius en consultories d’empreses i ha estat professor en escoles de negocis a universitats de diversos països. Aquí, imparteix classes a EADA i IESE i també ha format part del personal docent de la UVic-UCC.