El Màster ha comptat amb 20 estudiants provinents de l’Àrea Metropolitana i les Terres de Ponent

Aquest passat divendres, 5 de juny al vespre va tenir lloc a la Sala Segimon Serrallonga del Campus Vic l’acte de cloenda de la primera edició de l’MBA de la UVic-UCC. L’acte va ser presidit pel rector de la Universitat, Jordi Montaña, i va comptar amb la presència de Jaime Alonso, doctor en Economia per la Universitat de Pennsilvània (EUA) i reconegut consultor internacional, que va fer de padrí de la primera promoció. També hi van ser presents Xavier Ferràs, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic i Jordi Conca, director dels Estudis de Gestió d’Empreses de la UManresa. El primer, va fer l’encomi del padrí, i el segon va desgranar les bases del programa MBA que enguany ja matricula la seva segona promoció.

La primera edició de l’MBA ha comptat amb 20 alumnes provinents de la Catalunya central, de l’Àrea Metropolitana i de les Terres de Ponent. Les sessions s’han impartit als campus de Vic i Manresa. L’MBA és el primer projecte formatiu comú sorgit del pacte federatiu entre la UVic i la Fundació Universitària del Bages.

L’MBA de la UVic-UCC està dissenyat per donar resposta a les necessitats formatives de directius i directives d’empreses i organitzacions, especialment  de les PIMES, i posa un èmfasi especial en la creativitat, la innovació i l’emprenedoria. El Màster es caracteritza també per l’alt nivell del professorat, integrat per professionals que són referents en el seu sector empresarial. El programa inclou visites programades a empreses punteres i innovadores i la presència, en algunes de les sessions, de persones directives d’empreses que poden servir d’exemple.

Jaime Alonso, padrí de la primera promoció

Com a padrí de la primera promoció es va comptar amb un ponent de luxe. Jaime Alonso Gomez és doctor en Economia i Ciència Administrativa de la Wharton School de la Universitat de Pensilvània. Ha treballat en recerca aplicada i com a consultor a més de 100 organitzacions d’Amèrica, Àsia, Europa i Àfrica. Les seves àrees d’especialitat són l’economia i els negocis internacionals; el liderage, l’estratègia i la innovació; i les empreses familiars. És membre de diferents consells d’administració a Europa i Amèrica i professor visitant internacional a les escoles de negocis Peter F. Drucker de Califòrnia, University of North Carolina Chapel Hill North Carolina, COPPEAD de Brasil, i University of Texas a Austin.

Durant 20 anys va ser director – degà de les Escoles de Graduats en Administració i Direcció d’Empreses (EGADEs) dels diferents campus del Tecnològic de Monterrey. És membre fundador del Centre de Lideratge per a la Dona a Mèxic i de l’Institut de la Dona.

Des dels anys 90, ha rebut nombrosos reconeixements internacionals com “best teacher” award, “excel·lència docent” i “professor of Impact” als Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Perú, Xile, Espanya i França. El 2005 va ser nomenat “Dean of the Year” a nivell mundial per la reconeguda organització Academy of International Business i ha estat el primer i únic director d’escoles de negocis llatí a rebre aquesta distinció. El 2012 va ser nominat a nivell mundial per la revista “The Economist” com a candidat al premi “Best Business Professor of the Year”.