Jacint Cabau és director d’Art Senior i supervisor creatiu a l’agència Contrapunto BBDO, estudiant de Publicitat i Relacions Públiques de la promocio´2001-2005. És un altre dels perfils que participa d’aquest Career Experience commemoratiu dels 20 anys del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC.

Quin record tens de la universitat?

Bo, estava tot una mica per fer, era la primera promoció, però recordo molt companyerisme i proximitat amb alumnes i professors.

Quina va ser la teva primera feina com a graduat?

Dissenyador gràfic en l’estudi gràfic de CREATOR, una agència de healthcare que ja no existeix.

Quins són els principals reptes als que has hagut de fer front?

Molts, cada setmana un, pràcticament. Però, els més destacables, l’aprenentatge de programes de disseny, l’assoliment d’un criteri creatiu propi, la gestió de l’estrés…

Com és el teu dia a dia professional?

Bastant boig, la veritat: moltes reunions, molta pressió i treballant en molts (masses) projectes a la vegada. M’agrada la feina, però m’agradaria tenir un dia a dia més relaxat.

Bàsicament, el meu dia es divideix en reunions i estonetes per pensar idees i campanyes, executar guions i altres peces, gestionar equips i proveïdors per arribar als timmings complicats d’aquest món de la publicitat.

Quin consell donaries als estudiants que surten o han sortir del grau de publicitat i busquen feina?

Que contactin amb les persones a qui admiren i a qui voldrien tenir de caps i que enviïn un correu sincer, sense por, de tu a tu, sense formalitats, que expressi de forma profunda les ganes i la passió per aprendre l’ofici.

El book en aquest estadi de la carrera no serveix, almenys de moment. Un recent graduat necessita copiar d’algú que en sàpiga més, així és com s’aprèn, tenint un mestre, per així al cap d’un temps desenvolupar pensament creatiu propi basat en l’experiència i en l’estil de cadascú.

Anomena alguna cosa de la que n’estiguis orgullós des de que has sortit de la universitat.

M’enorgulleixo d’haver posat esforç en qualsevol de les feines que he fet durant aquest temps, sense importar el petit o gran que fos el projecte, això és el que m’ha fet aprendre i dominar l’ofici com el domino avui.

Coneix més al Jacint Cabau a:

Instagram: jacintcabau i artdirector.quotes