La revista en línia Obra Digital, editada per la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC i la Universidad del Azuay (Equador), va publicar, el 12 de gener passat el seu número 24, centrat en les múltiples dimensions dels processos socials contemporanis i la comunicació.

La secció monogràfica d’aquest número planteja com més enllà del periodisme esportiu, la comunicació esportiva està cobrant cada vegada més importància. En aquest número s’aborda la transformació de les formes de comunicació dels diferents emissors esportius: periodistes, clubs, esportistes, aficionats, entitats esportives, mitjans de comunicació i administracions.

Canvis de fons i forma en la comunicació esportiva

El monogràfic, coordinat per la dra. Gema Lobillo Mora (Universidad de Málaga), recopila investigacions actuals sobre la comunicació i el màrqueting esportiu, que van des del periodisme, les estratègies de comunicació organitzacional o l’ús de xarxes socials tradicionals (Facebook, Twitter) i de les més noves (Twitch, TikTok). En aquest número també s’aborda l’anàlisi dels i les principals emissores de la comunicació i els instruments que s’utilitzen per arribar als seus públics. Així mateix, el monogràfic explora la irrupció de les noves tecnologies en el món de l’esport (els eSports) que han revolucionat l’àmbit esportiu i, amb ell, els estudis acadèmics.

Obra Digital és una revista de comunicació, estudis mediàtics i processos socials, d’accés obert. La revista publica recerques en diferents àrees que inclouen TIC, audiències, nous llenguatges, comunicació digital, comunicacions aplicades, relacions públiques, comunicació organitzacional, comunicació política, comunicació i educació, disseny, màrqueting i publicitat, xarxes socials i videojocs, audiovisuals i monogràfics especialitzats en temes de màxima actualitat. L’objectiu d’Obra Digital és difondre en la comunitat científica internacional els resultats de rigoroses recerques que permetin el desenvolupament de la ciència i serveixin de consulta per a científics, estudiants i professionals.