El 2012 es pot dir que ha estat un any gloriós per a Instagram, amb més de 100 milions d’adeptes a tot el món. Tot i que la famosa aplicació fotogràfica va veure la llum el 2010, enguany s’ha estès als usuaris d’Android (fins a l’abril era exclusiva de ginys Apple), l’ha adquirit Facebook, ha estrenat els perfils web i moltes empreses hi han vist una manera de fer participar els consumidors, de tenir presència en una altra xarxa social i d’enfortir la marca compartint un vessant humà. Ho han fet les cerveseres Estrella Damm i Moritz, la factoria de calçat Munich, polítics en campanya electoral com Artur Mas o Oriol Junqueras, i fins i tot Catalunya amb la iniciativa per fomentar-ne el turisme a través de l’etiqueta #CatalunyaExperience.

Però què té aquesta aplicació que ha consolidat autèntiques comunitats d’Instagramers arreu? Aquí, a Catalunya, cada demarcació –i fins i tot les Terres de l’Ebre– disposen d’un grup d’igers propi i s’organitzen en trobades i activitats diverses. Com s’ho ha fet Instagram per sembrar la passió fotogràfica entre tanta gent? Aprofitant la #CatalunyaExperience, en què van participar 11 Instagramers provinents de diversos països convidats per la conselleria de Turisme, hem volgut conèixer de prop aquesta afició a través d’alguns dels protagonistes: l’holandès Herbert Schröer, el francès Hervé Bois i la catalana Mònica Urrútia. Tots tres, Igers declarats amb milers de seguidors i feines diverses, no necessàriament vinculades a la comunicació o el màrqueting, ni molt menys a la fotografia. No trigarem a descobrir aquestes tres mirades i a saber com van viure l’experiència de transmetre Catalunya a través del seu filtre.

[Imatge: @Bakerella / Flickr]