La investigación estratégica de evaluación és el quart volum de Como hacer un plan estratégico de comunicación
El llibre explica la quarta fase d’un pla estratègica de comunicació, centrant-se en l’èxit dels objectius establerts i els resultats establerts un cop fet el pla de comunicació.
Guillem Marca és coordinador del Grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, a més a més de ser doctor en Comunicació per la URV, llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la URL, i en Belles Arts per la UB. Marca va ampliar la seva formació amb un màster en Direcció de Comunicació. (EAE). A partir de sis capítols, el llibre s’endinsa en la part final d’un pla de comunicació, i més concretament en els models d’avaluació en relacions públiques i l’avaluació dels models de planificació estratègica.
Sinopsi:
Amb aquest volum IV es tanca aquesta obra, descrivint la quarta i última etapa de tot pla estratègic: l’avaluació final de l’eficàcia en l’assoliment dels objectius i la mediació dels resultats un cop desplegat el pla d’acció. Després d’una revisió bibliogràfica en profunditat, la primera part del text descriu la mediació de resultats output, outtake i outcome, realitzant abans un recorregut per la evolució de l’avaluació a les últimes dècades i fins a l’actualitat. Finalment, en la segona part es descriu l’avaluació final en els diferents models de planificació estratègica.
Els 4 volums estan centrats en les fases fonamentals dels plans estratègics de comunicació. Aquesta obra es considera imprescindible tant en l’àmbit acadèmic com en el professional, ja que pretén explicar i mostrar cada pas d’un pla estratègic, des de com elaborar-lo fins a la perspectiva de les relacions públiques i de la comunicació corporativa.
Per una banda, el primer volum, escrit per Kathy Matilla, se centra en la planificació, descrivint les etapes d’un pla de comunicació. El segon volum, escrit per Andrea Oliveira, es basa en l’anàlisi del públic objectiu del pla de comunicació corresponent. Els dos últims llibres se centren en la investigació estratègica. El tercer volum, escrit per Joan Cuenca, està més enfocat en l’avaluació, mentre que el quart i últim volum, escrit per Guillem Marca, se centra en els resultats.
Els quatre escriptor són socis de l’Associació d’Investigadors en les Relacions Públiques (AIRP). Guillem Marca és coordinador del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat de Vic, Kathy Matilla és professora de la Universitat Ramon Llull; Andrea Oliveira, de la Universitat de Girona i Joan Conca, de la Universitat Ramon Llull.