El III Congrés Internacional sobre Comunicació esportiva, organitzat per la xarxa SPRING i la Universitat de Màlaga (UMA), va reunir un centenar de professionals del sector a la ciutat andalusa  els passat 20 i 21 de febrer per debatre sobre les darreres tendències en l’àmbit del màrqueting, el periodisme, la comunicació i els patrocinis esportius.

Els organitzadors principals de l’esdeveniment, Gemma Lobillo, professora de la UMA; Jim O’Brien, investigador del Birbeck College (University of London) i els investigadors de la UVic-UCC, Xavier Ginesta, Jordi de San Eugenio (al comitè científic), Raúl Martínez-Corcuera  i Nahuel Faedo, van oferir un espai de reflexió i debat sobre els reptes i desafiaments actuals en la comunicació esportiva.

El congrés va comptar amb sis ponents convidats de prestigi internacional: el Professor Raymond Boyle de la Universitat de Glasgow; el Professor Richard Haynes, de la Universitat de Stirling; el professor José Luis Rojas Torrijos de la Universitat de Sevilla; la professora Marcela Garza-Segovia de la Universitat Ramon Llull així com altres professionals de reconeguda trajectòria com Javier García Márquez, de l’empresa malaguenya BeSoccer i al cronista de futbol del diari The Independent, Miguel Delany. L’acte va comptar, a més, amb 37 comunicacions presentades tant en castellà com en anglès, entre elles les dels doctorands del programa de Disseny i Comunicació de la FEC, Krishna Satish i Ana Berdié, a més de les dels professors Xavier Ginesta, Jordi de San Eugenio i Nahuel Faedo.

Enorme participació internacional

L’esdeveniment, de caràcter internacional, va reunir a participants provinents dels Estats Units, Uruguai, Itàlia, Irlanda, Croàcia, Escòcia, Anglaterra, França, Països Baixos o la Xina, a més d’Espanya, que va ser possible gràcies al patrocini de l’Empresa Pública por la Gestión del Turismo y el Deporte de la Junta d’Andalusia i Clínicas Rincón, i de la col·laboració de l’Ajuntament de Màlaga, la Fundació Unicaja Baloncesto, Málaga Club de Fútbol, l’empresa Enpie de publicitat exterior  i l’Asociación de Periodistas Deportivos de Málaga.

L’acte de clausura va anar a càrrec de la degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació, Bella Palomo, juntament amb altres representants dels membres organitzadors Xavier Ginesta, professor titular de la UVic-UCC; Jim O’Brien, investigador del Birbeck College, i Gemma Lobillo, professora titular de la Universitat de Màlaga, amfitriona de la trobada.