L’economista José Maria Gay de Liébana va fer de padrí dels 21 alumnes de la segona promoció del Màster en Direcció i Administració d’Empreses (MBA) de la UVic-UCC, enfocat a donar resposta a les necessitats formatives dels directius de les PIMES.

Durant l’acte celebrat divendres passat al Campus Manresa de la UVic-UCC el padrí de la nova promoció va parlar de ‘Retos económicos del nuevo Gobierno de España’, fent referència als desequilibris macroeconòmics entre Espanya i Catalunya. Segons Gay de Liébana, els nous màsters han d’estar al corrent de la realitat a la qual s’hauran d’enfrontar, ja que només ells ‘amb el seu bagatge intel·lectual i cultural, podran contribuir a modificar la situació macroeconòmica actual’. Liébana recomana fer un MBA ‘per actualitzar-se, refrescar coneixements i compartir experiències” i també va convidar els nous titulats a mirar el món per detectar nous tipus de negocis. En aquest sentit els va recomanar de pensar en el mercat de la gent jove però també de la gent gran “perquè cada cop n’hi haurà més i necessitarà més serveis”.

L’acte de cloenda de curs va comptar amb l’assistència de diferents autoritats acadèmiques de la universitat: el degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Xavier Ferràs, el vicerector de Relacions Internacionals i Formació Contínua, Joan Masnou, el vicerector del Campus Manresa, Valentí Martínez, i el director dels estudis d’ADE d’UManresa, Jordi Conca.

En la seva segona edició, el programa en MBA ha incorporat activitats de team building, i un software informàtic de gamificació per simular accions de direcció estratègica. L’alumnat ha pogut escoltar les classes magistrals que han ofert el periodista Martí Saballs, el president de Nae, Ginés Alarcón i del mateix José Maria Gay de Liébana. El programa ha inclòs també una sessió d’entorn macroeconòmic impartida pel doctor en Economia, Jordi Franch, i sessions de fiscalitat a càrrec del professor dels estudis d’ADE d’UManresa, Jordi Rojas.

Aquesta segona edició ha ofert als alumnes, la possibilitat de participar en un curs intensiu de Global Strategy de la University of San Diego School of Business i estades a la Córdoba Management School de la Universidad Blas Pascal d’Argentina. Aquestes propostes es faran extensives a l’alumnat de la tercera edició del MBA, que s’impartirà entre els mesos d’octubre de 2016 i el juliol de 2017.

La tercera edició

El programa de la tercera edició estarà format per 6 mòduls més un projecte de final de màster que han de presentar tots els alumnes. En els mòduls es treballen temes com la direcció estratègica, la direcció de màrqueting, administració i finances, direcció de persones, direcció d’operacions i qualitat i habilitats directives.

L’objectiu del MBA és formar professionals competitius en els mercats tant local com global i amb una visió interactiva, multidisciplinària i en canvi constant de la realitat empresarial. La formació s’orienta a la capacitació dels màsters per al lideratge de nous projectes i per a l’assumpció de nous reptes amb creativitat, iniciativa i amb una clara orientació a l’acció. També es pretén que es converteixin en inductors del creixement empresarial, professional i personal i que adquireixin i desenvolupin habilitats directives de lideratge, comunicació, presa de decisions i innovació.