Seguint amb la col·laboració que, des de fa un parell d’anys, la Facultat d’Empresa i Comunicació està portant a terme amb el clúster Catalonia Gourmet, enguany ha finalitzat la primera edició del Programa de Desenvolupament de Negoci-Clúster Gourmet, que s’ha ofert a tots els membres d’aquestes associació que volguessin millorar la seva competitivitat i posicionament en el mercat.

El curs s’ha desenvolupat al llarg de l’any 2017 i ha comptat amb diverses sessions, amb professors especialitzats, que han donat coneixements transversals en innovació, màrqueting, finances, lideratge… als estudiants, que tots tenien interès en usar el curs per a millorar alguns aspectes dels seus negocis. Gairebé una desena de directius d’empreses del sector de l’alimentació han seguit les classes, totes elles en format workshop, i que a les instal·lacions de la UVic-UCC en el Campus Vic.

Segons explica el seu director, el professor Xavier Ferràs, l’objectiu ha estat “oferir una formació especialitzada de desenvolupament de negoci i desenvolupament del lideratge, així com un espai d’interacció, intercanvi de bones pràctiques, i millora col·lectiva, per als membres del clúster Gourmet de Catalunya”. Per això, també els professors que hi han participat han estat seleccionats per la seva experiència professional, sigui en el marc de l’empresa o la consultoria estratègica. Al costat del mateix Ferràs, hi han participat Elisenda Tarrats, Anna Esmarats, Santiago Jordan, Joan Albert García, Joan Massons, Cèsar Duch i Ramon Miravitllas.