El subdirector del Nació Digital i President del Grup Barnils ha impartit una sessió de periodisme a la Facultat

Casas va fer una visita ahir als alumnes de 3r de Periodisme, amb motiu de la classe de Taller de Redacció, on va poder fer una sessió sobre el Periodisme i situació per la qual passa aquesta disciplina. Durant la sessió de dues hores Casas va poder explicar des de la seva llarga experiència l’evolució del Periodisme.

“Ara els consells de redacció ja no es porten, no són el que eren”

La crònica va marcar una època en el món del Periodisme. Casa ha dedicat gran part de la seva trajectòria a fer cròniques; ha cobert informació sobre el conflicte Basc, el terrorisme del Grup Armat ETA, i ha dedicat gran part de la seva trajectòria professional a seguir partits polítics com el PSOE. Casas assegura que les rutines periodístiques han canviat, no només en les corresponsalies, sinó les rutines de les redaccions.

“Internet ha canviat les rutines de les redaccions”

Casas que ha vist néixer dos diaris, Diario Publico, i el diari català Ara, va poder explicar les diferències del dia a dia en un mitjà abans, i el dia a dia en un mitjà, actualment. Què necessita un mitjà i que demanen els lectors. La immediatesa és el que dóna credibilitat a un mitjà actualment, assegura Casas, que posa com a exemple fets d’actualitat. “Un mitjà no es pot permetre publicar una notícia mitja hora tard, ja no és important”.

Casa va plantejar la feina del Periodista com un repte i una carrera constant. Immediatesa, credibilitat i internet, aquestes són les tres claus del periodisme. Ser-hi i explicar-ho el primer. Un mitjà digital necessita construir-se a poc a poc i de fet, explica l’evolució del NacióDigital com un repte i un projecte que ha aconseguit guanyar-se un públic fidel.

El periodista va aconseguir crear un ambient càlid on els alumnes van poder nodrir-se de l’experiència del periodista, a través d’un torn de preguntes, on Casas va respondre, amb coneixement i experiència, aportant doncs, una dosis de realitat als estudiants.