Prop de 800 persones  van passar pels Connectivity Days, unes jornades d’experiència immersiva en les tecnologies de base 3D organitzades per la Facultat d’Empresa i Comunicació que van tenir lloc el passat 11 i 12 de maig al Paranimf de la Universitat de Vic.

Els assistents van tenir l’oportunitat de submergir-se en diferents experiències immersives en els quatre estands d’empreses punteres en el sector, reunides per a l’ocasió. D’una banda, els visitants van gaudir de la mateixa presentació exposada a l’últim Mobile World Congress de Telefónica Movistar. Allà van poder visitar alguns platons de rodatge -de forma virtual-, endinsar-se en la botiga de Movistar i en Universe Inside You i practicar amb un petit programa per parar gols amb les ulleres virtuals a #LaCasadelFutbol i que va tenir gran èxit entre els visitants.

A l’estand de SEIDOR, els assistents van personalitzar el seu el seu avatar, moure’s i interactuar amb altres companys pel metavers privat de la UVic-UCC, creat per als Connectivity Days. En el mateix estand, els visitants també van poder provar en persona les utilitats d’aquesta tecnologia per a usos educatius. El visitant es podia traslladar a recreacions d’escenaris reals en 3D i practicar situacions “en persona”. Segons Carles Roca, sènior manager en tecnologia educativa de SEIDOR “en la vessant educativa, les possibilitats són infinites perquè es poden recrear multituds d’espais per a practicar experiències en un entorn al màxim de real”.

Amb INWO, els assistents van conèixer com es creen les exposicions artístiques immersives com les que s’han creat per a Frida Kahlo, Vincent Van Gogh o Tim Burton. Lluís Badosa, mànager, enginyer i integrador AV d’INWO Smart TV va explicar com el software s’adapta a qualsevol geometria per a unificar i projectar una única imatge i sincronitzar-la amb el so, de manera que es crea aquesta experiència 360º.

Des de la Sala Gòtica de l’edifici adjacent al Paranimf de la UVic, els visitants van poder endinsar-se a l’interior de Sant Climent de Taüll o a la presó de Lleida durant l’època Medieval, gràcies al programa Giravolt3D del departament de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, un altra de les experiències més populars de les jornades. També en aquest estand, els assistents van aprendre a capturar objectes en 3D des del telèfon mòbil.

La primera edició dels Connectivity Days tanca amb elevades xifres d’assistència i d’interès pel que s’augura que serà el principi d’una nova etapa tecnològica. El tècnics destaquen que actualment la tecnologia avança molt més ràpid que en qualsevol altre moment passat i que les tecnologies presentades durant la jornada es consolidaran durant els propers anys.