foto(1)La Sala Mercè Torrents de la Universitat de Vic es va omplir ahir per seguir la Jornada Tècnica del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló, organitzada conjuntament entre la UVic i la Fundació del Festival. L’acte, emmarcat dins les activitats de la Setmana de la Ciència, es va dividir en dues parts, una adreçada a estudiants de Comunicació Audiovisual i Periodisme, i una altra als estudis de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport. D’aquesta manera, es van combinar xerrades i una taula rodona amb la projecció de pel·lícules relacionades amb la temàtica.

Després de la inauguració de la Jornada Tècnica a càrrec del Vicedegà per a la Recerca i la Transferència de Coneixement de la FEC, Jordi de San Eugenio i del director del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló, Joan Salarich, es va projectar la pel·lícula ‘Panaroma’ de Jordi Canyigueral. Va ser aquest mateix realitzador qui va oferir la primera xerrada de la Jornada, sota el títol ‘La realització pràctica de peces esportives i de muntanya’. Així, Canyigueral va exposar als presents quins mètodes i tècniques utilitza per poder realitzar les seves peces audiovisuals i en quines circumstàncies es porten a terme els rodatges de les pel·lícules de muntanya.

Seguidament, va ser el torn de la projecció de la pel·lícula ‘Une nuit d’hiver’ de Nicolas i Loris Falquet, i de la segona xerrada del dia, a càrrec del coordinador de continguts documentals de TV3, Manel Raya. A la seva exposició, titulada ‘Els circuits de comercialització dels documentals de muntanya’, Raya va explicar els criteris que segueix la televisió pública catalana per emetre aquest tipus de documentals i quines formes de finançament existeixen per poder tirar endavant aquestes peces audiovisuals.

Després de les xerrades dedicades a l’àmbit de la comunicació, es va poder seguir la taula rodona ‘Els límits del cos i l’esforç’, amb la participació de tres esportistes de reconegut prestigi, l’escaladora Sílvia Vidal, la corredora de curses de muntanya Núria Picas i l’esquiador de muntanya Marc Pinsach. La taula rodona va ser moderada pel professor Ernest Baiget. La taula rodona va girar al voltant de l’èxperiència dels esportistes, que van explicar quins mètodes d’entrenament i competició fan servir a les seves disciplines.

La Jornada Tècnica va acabar amb la projecció de la pel·lícula ‘I believe I can fly’ de Sebastien Montaz-Rosset, i amb un tancament a càrrec del vicedegà de Promoció i Relacions Externes de la FEC, Xavier Ginesta.