Rosa Pons i Ana Palomo. Professores del Departament de Comunicació.

El dobleCLICK, el nostre festival europeu audiovisual-digital ha celebrat la cinquena edició amb un molt bon promig de participació: de 14 a 30 assistents a cada un dels diferents tallers proposats per estudiants catalans, holandesos i finlandesos.

Com a record i exemple d’una edició esplèndida pel que fa al talent mostrat, el resum visual del taller Beamer Battle, que va enfrontar la creativitat de dos equips que havien d’il·luminar l’espai del plató de televisió només amb imatges procedents de dos projectors:  https://www.youtube.com/watch?v=ZOq5orrWMdQ.

El jurat del CLICKFILMFEST 2014, format per David Cunill, director de cinema, Quim Crusellas, president del cine club Vic, Ton Carmona, crític de cinema i vicepresident del cine club Vic, Ton Granero, director d’Eumo Gràfic, Natàlia González, dissenyadora gràfica, Ernest Crusats i Jordi Casadesús, músics i membres de La iaia, va destacar la qualitat dels treballs presentats al concurs.

La novetat del premi VamCATS, amb 1.000 euros al millor vídeo viral i calçat esportiu pel premi del públic, va crear molta expectació entre els estudiants, especialment del grau de Publicitat i Relacions Públiques, i es va resoldre amb 3 accèsits, per decisió del jurat, que va estar format per Guillem Soldevila, director de VamCats, Carles Grau, professor i director creatiu de Actimundi, Irene Colom, professora de PiRP, Alberto Planellas, director creatiu de INNUO i alumni UVic, i Guillem Marca, coordinador del Grau de PiRP.

Tots els treballs premiats es poden veure a la pàgina https://www.facebook.com/Dobleclickcat:

Els premiats en aquesta cinquena edició del festival han estat:

Millor curtmetratge / Best Shortfilm
Of sheep and men, de Iiro Holopaien (Finlàndia).

Millor Vídeo Experimental / Best Video Creation
Youth revisted, de Terence Amerika (Holanda).

Millor Documental / Best Documentary
Somnis robats, de Melany Carrasco, Aina Salarich i Nil Grau (Catalunya).

Millor Videoclip / Best Music Video
Stranded, de Walker Pachler (Holanda).

Video Viral Vamcats
Som les nostres petjades, de Mireia Jurado Salvans.
Un pas endavant, de Oriol Bonet Álcantara, Javier López Pernía, Nil Sañas Ayats i Enric Rubio Solà.
Vamcats, per arribar molt lluny, de Paula Serrano, Jessica Media i Yolanda López.

Premi del Públic Vamcats
Vull tenir-te als meus peus, de Enric Brull, Mariona Garcia i Ana Vidiella

L’equip organitzador, format per quinze estudiants i dues professores de la FEC, dóna les gràcies a totes les persones que han participat en aquesta edició del festival i s’acomiada fins la propera!