Entre el 8 i el 15 de juny, la segona edició de la setmana internacional “Sport, Media and Marketing”, que la UVic-UCC organitza conjuntament amb la Widener University, de Filadèlfia, ha portat a Barcelona 14 estudiants d’aquesta universitat americana que han gaudit d’una setmana intensiva en formació, visites a instal·lacions esportives i empreses de comunicació. Tots els estudiants, i els dos professors acompanyants, eren de la Business School d’aquesta universitat ubicada a Chester (PA).

Els estudiants van gaudir de sessions magistrals amb professors de la UVic-UCC (com Albert Juncà, Joan Massons o Xavier Ginesta) i també amb altres professionals externs, com l’expert en olimpisme Christopher Kennet i el professor de relacions públiques, Enric Ordeix. A més a més, Crístian Martín, agent d’esportistes, va parlar-los de la gestió dels drets d’imatge entre els esportistes d’elit. L’agència on treballa Martín porta, actualment, la representació publicitària d’Héctor Bellerín, jugador de l’Arsenal.

La setmana també ha comptat amb visites a organitzacions esportives i empreses de comunicació, que han complementat els coneixements sobre indústria de l’esport i mitjans impartits a les aules, sempre a l’Espai Uvic Barcelona. Els estudiants americans van poder visitar el Camp Nou, on els va rebre Oriol Bonsoms del Departament de Comunicació de l’entitat; el RCDE Stadium, on van tenir una sessió sobre màrqueting esportiu a càrrec de Toni Alegre, director de Màrqueting de l’Espanyol; el Museu Olímpic o la productora Mediapro, on els estudiants van assistir a una conferència sobre drets de retransmissió del futbol europeu.