Aquest semestre, estudiants dels graus de Periodisme i de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, en el marc de l’assignatura de Màrqueting Esportiu, participaran en una iniciativa COIL amb estudiants de Màrqueting Internacional de la Widener University, ubicada a Chester, prop de Filadèlfia (Pensilvània)
Aquest projecte d’aprenentatge col·laboratiu online (COIL) neix de la col·laboració existent que hi ha entre la Facultat d’Empresa de Widener i la Facultat d’Empresa i Comunicació, que anteriorment s’ha materialitzat en dues estades d’estiu d’estudiants nord-americans a Barcelona, per a participar en un curs de Comunicació i Esport, així com també en la visita del catedràtic de Màrqueting Brian Larson, a la FEC, com a professor visitant.
Aquest projecte COIL és un pas més en la col·laboració entre les dues institucions, i consistirà en l’elaboració, durant un mes, d’un pla de comunicació per a organitzar un congrés internacional en Comunicació i Esport. Així doncs, gràcies a la tecnologia digital i els recursos educatius que aquesta ofereix, els estudiants de Vic i Filadèlfia podran interactuar sincrònicament i asincrònicament, a través de mitjans digitals, usant la metodologia de la simulació. Els estudiants hauran de plantejar objectius, fer el benchmark de la iniciativa, plantejar els millors ponents i organitzar el desplegament promocional de l’esdeveniment.
La iniciativa es genera des de la Unitat Internacional de la FEC com a objectiu d’aprofundir en la relació entre les institucions i donar oportunitat als estudiants de la FEC de participar en activitats internacionals sense moure’s en el context present. El professor Larson, en parlar de la iniciativa, recorda que en la situació actual “és impossible posar una dotzena d’estudiants en un avió i viatjar arreu, però sí que la universitat pot comprometre’s a globalitzar el màxim el currículum dels seus estudiants” amb altres iniciatives, com aquesta.
