Tot microfonat, càmeres a punt i totes les obres perfectament il·luminades. El passat divendres a les 12 del matí es va inaugurar l’Espai Vernis a l’Edifici B de la UVic-UCC. L’Espai era ple de cares amigues que donaven caliu a un Josep Vernis, ara ja amb una veu molt afònica “després de tants anys exercint la docència”, que mig emocionat va agrair l’homenatge.

Després d’unes breus paraules del rector de la Universitat, Jordi Montaña, la coordinadora de CAV i professora de la FEC, Anna Palomo, va presentar l’obra de l’artista. Palomo va pronunciar un discurs breu però carregat de simpatia cap a l’autor, en què feia un balanç de la trajectòria artística de Vernis. “Una obra marcada pel compromís estètic i social”, així com “la seva independència de modes i tendències”. Vernis, a banda de l’obra pictòrica també compta amb altres projectes, com per exemple l’escultura, àmbit en què també destaca.

Finalment, l’homenatjat Josep Vernis, va agraïr la cerimònia oferida per la universitat en la que molts anys va exercir com a docent. A més, va donar les gràcies als alumnes “per les moltes coses que he après d’ells”, quan recordava les experiències viscudes en el taller de plàstica. L’Espai Vernis es pot visitar fins al 7 de novembre de 20114, de dilluns a divendres de les 9 a les 21 hores,  al vestíbul de l’Edifici B.