Aquest estiu, Catalunya va quedar sotmesa als filtres d’Instagram arran d’una iniciativa pionera que consistia a convidar usuaris de la xarxa de diversos països i amb un bon nombre de seguidors per promocionar el país a través de les seves fotos i, per tant, de la seva mirada.

Els escollits van ser @timbrado (França), @monikaurrutia (Catalunya), @herbertschroer (Holanda), @goldie77 (Alemanya), @ria (Noruega), @ilarysgrill (Itàlia), @auroramichavila (Madrid), @kainxs from (Alacant), @julioestrela  (Espanya), @chrisozer (Estats Units), i també @martaar, com a responsable d’@IgersCatalonia i @mery_tweety d’@IgersBcn.

La #CatalunyaExperiència va anar més enllà d’una simple etiqueta per convertir-se en un esdeveniment transversal. Com a punt de partida, dos equips d’Instagramers van repartir-se per fer un dels dos recorreguts programats i mostrar així indrets pintorescos de Catalunya. Però alhora fou un concurs obert a tota la comunitat d’Instagramers. L’experiència es recollia en format web i a YouTube i, la tardor passada, en forma d’exposició al Palau Robert de Barcelona.

Els “Instagramers” que van promocionar Catalunya

Teníem tanta curiositat per saber què representava viure una experiència de màrqueting així –innovadora, diferent, fresca–, que vam decidir posar-nos en contacte amb els diferents “Instagramers” o “Igers” escollits, i Mònica Urrutia, Hervé Bois i Herbert Schröer van respondre a la crida. Ara, ja amb distància, obrim la llauna.

Mònica Urrutia

“És una manera molt econòmica i autèntica, d’arribar a milions de persones”

“Em sento una privilegiada per haver viscut aquesta experiència i donar a conèixer Catalunya a tot el món”

Hervé Bois