L’alumnat del grau en Global Studies va visitar el passat 21 de febrer la firma internacional BrandYourShoes, ubicada a Vic. El fundador i president de l’empresa, Ferran Soldevila, també llicenciat en ADE per la UVic-UCC, els va explicar el seu recorregut i algunes de les lliçons apreses en el seu camí professional.

Els estudiants de l’assignatura Economia Global i Fonaments de l’Empresa van conèixer la idea que va fer créixer l’empresa de personalització de sabatilles esportives per a empreses, de la mà del seu fundador, Ferran Soldevila.

L’empresari va explicar que va aprofitar els coneixements del sector del calçat, un negoci exercit a la seva família, les noves tecnologies i una recerca prèvia sobre el mercat actual per traçar un pla de negoci pel seu projecte. En aquest punt, Soldevila va assenyalar el coneixement obtingut de la seva experiència laboral a l’estranger que, a més, li va permetre crear una altra empresa, la consultora Sun Chemicals Services.

Com s’entén l’emprenedoria al món?

Durant la presentació, Soldevila també va assenyalar com s’entén l’emprenedoria a diferents llocs del món. Mentre que Europa té tendència a pensar que un bon emprenedor és “qui l’encerta a la primera” als Estats Units es valora el fet de cometre errors fins afinar el producte. En el cas de BrandYourShoes, Soldevila va explicar que no tot va sortir bé d’entrada, però que gràcies a això van aconseguir optimitzar la seva idea original.

Allò que expliquen els problemes

Així mateix, Soldevila va instar als estudiants “a fer molta atenció en els problemes” per exemple, en el seu cas, als diferents estàndards de talles d’arreu del món o a fer extremadament clar el procés de comanda i venda per guanyar la confiança dels clients.

“A Internet la gent no ens coneix. Sense confiança, no hi pot haver negoci [digital]”, va afirmar.

A més, un cop s’ha fidelitzat el client, també es poden fer productes alternatius complementaris com ara, mitjons a joc.

La promoció en l’àmbit digital

Al llarg de la xerrada, Soldevila també va mostrar exemples pràctics i creatius en formes de promocionar un producte, un element important ja que BrandYourShoes és bàsicament digital i, a més, no té estoc: es produeix a demanda. L’empresari va mostrar així una de les característiques de l’emprenedoria: el fet de buscar sempre idees noves per optimitzar l’empresa, ja sigui en el producte, els procediments, o la pròpia estructura del negoci.

En la sessió hi va haver temps per a les preguntes dels estudiants i la visita per algunes de les sabatilles esportives més singulars que ha creat BrandYourShoes, com per exemple les que utilitza la multinacional McDonald’s a Espanya.