L’alumnat de l’assignatura de Sports Marketing ha conversat avui amb Toni Alegre, CEO del RCD Espanyol que ha estat avui el convidat a l’aula del grau de Periodisme de la UVic-UCC. En la seva exposició, Alegre s’ha centrat especialment en la part financera i en els elements clau que mantenen l’economia d’un club de futbol d’aquesta categoria en bona salut. En aquest sentit, Alegre ha mostrat a l’alumnat el pla de negoci i els objectius financers del club a tres anys vista, “el que vindria a ser un molt llarg termini -ha aclarit- per tractar-se d’un club de futbol”. El ponent ha destacat la flexibilitat com una qualitat imprescindible per a un negoci com el futbol, sempre i quan “no es perdin de vista els objectius generals fixats”.

“El model de negoci és senzill, però no és fàcil perquè cal satisfer a un gran nombre de contraparts que interactuen amb el club en la vessant comercial, però també esportiva i social”, ha explicat Alegre.

La sessió ha despertat un bon nombre de preguntes entre l’alumnat com per exemple, la gestió financera del club si hi ha un descens de categoria, la gestió de la compra-venda de jugadors i la seva relació afectiva amb el club o les noves tendències comercials que es preveuen en aquest camp.