Els estudiants de primer curs de Periodisme de la FEC van ser els primers en estrenar ahir la iniciativa Universitat i Ciutat, organitzada per l’Oficina de Gestió Cultural de la UVic-UCC. La proposta té com a objectiu realitzar un acte d’acollida en format visita per l’alumnat de cada titulació amb l’objectiu de mostrar-los diferents instal·lacions de la Universitat i punts clau de la ciutat per conèixer millor una i altra.

En la primera part del recorregut, iniciat a l’Edifici Miramarges, els estudiants van passar per l’Espai Vernis, el laboratori del gust, els laboratoris de simulació d’infermeria i la Biblioteca. A continuació, es van dirigir a la Masia de Torre dels Frares on van veure les aules Montessori i tot seguit van anar a l’Edifici Torre dels Frares on van veure l’Aula Magna i els laboratoris de biociències.

La darrera part del recorregut universitari va acabar a l’Edifici Casa de Convalescència on van poder visitar la Sala Gòtica i el Paranimf. Des d’allà, el rector Josep Eladi Baños, els va donar la benvinguda i els va explicar breument la història i les característiques de la UVic-UCC. En el mateix punt, la secretària general Anna Sabata, els va introduir alguns aspectes de la normativa universitària i la vicerectora d’ordenació acadèmica, Àngels Pinyana, va presentar el servei de suport a l’estudiant disponible a la UVic-UCC. Montse Simón, directora de l’U-Hub, àrea de serveis a la comunitat universitària, va tancar els parlaments convidant a l’alumnat a interessar-se per les activitats extraacadèmiques que es poden fer a l’UHub.

Després de la visita als edificis institucionals, els grup es va dirigir al Museu d’Art Medieval. Allà, els va rebre el director, Oriol Picas, qui els va explicar el projecte del museu i la importància que té per comprendre les arrels del territori on s’ubica la universitat. Després d’una ràpida visita, la sortida va finalitzar a l’Ajuntament de Vic, on els esperava la regidora de Turisme i Igualtat Anna Alemany qui va explicar a l’alumnat la rellevància de l’Ajuntament de Vic en l’impuls i creació de la universitat.