Els estudiants de l’assignatura de Màrqueting Esportiu de la Facultat d’Empresa i Comunicació van gaudir d’una conferència al Camp Nou sobre el màrqueting de les principals lligues dels Estats Units, la NFL i la NBA, a càrrec d’Oriol Bonsoms, cap de premsa de la secció de Futbol Sala, que anteriorment ho havia estat de la secció de Bàsquet i que, fins al 2003 havia estat director de Publicitat de la NFL.

Bonsoms, com a expert en patrocini esportiu als Estats Units, va remarcar des d’un bon principi la diferència entre la mentalitat americana i l’europea, i va insistir en la necessitat d’entendre-la per saber com actuen les empreses americanes quan han d’afrontar les seves negociacions pels patrocinis.El cap de premsa va destaca que als EUA, les marques buesquen associar-se globalment amb la lliga, més enllà dels acords individuals amb les franquícies. Per exemple, a la NFL, Nike és la marca oficial de les equipacions dels 30 equips de la lliga de futbol americà, en canvi, Adidas ho és a l’NBA. Altres marques, com Wilson o Under Armour, tenen acords concrets amb aquestes lligues: en el cas de Wilson, és la marca oficial de les pilotes de futbol americà, en canvi, Under Armour, és la marca oficial del draft de la NFL. En definitiva, aquesta model permet que diferents marques puguin fer aportacions a la lliga, totes en un aspecte diferent: equipació, material, promocions exclusives…

Els contractes televisius també són un altre factor amb molta incidència dins l’economia de l’esport americà, ja que aporta molts diners a les lligues. A diferència d’Europa, als EUA els drets televisius es comercialitzen de forma col·lectiva fent que cada canal tingui  un paquet de partits diferent, i evitant el monopoli que existeix a Europa en què un sol canal té tots els partits. Alhora, aquesta manera és com la lliga aconsegueix maximitzar els ingressos a diferència de fos un canal el que pagués tots els drets.

Per últim, Bonsoms va voler fer èmfasi en la frase: “Spend money to make money“. Una frase que mostra a la perfecció la forma en què funciona el patrocini als EUA. El cas més conegut és el de Michael Jordan, qui va trencar amb tots els esquemes i que, tot i està retirat des del 2003, actualment continua ingressant uns 100 milions de dòlars anuals.