Un grup d’estudiants de Periodisme i Comunicació Audiovisual va participar al I Congrés Internacional de la Ràdio celebrat el passat 15 i 16 de novembre, a Barcelona. La trobada, que va reunir prop de 400 assistents, es va centrar en una reflexió conjunta sobre els reptes de futur de la indústria en el context actual de desinformació i canvis tecnològics.

El congrés, que també va celebrar el centenari de la ràdio, va servir perquè els diferents professionals que en formen part: tant l’acadèmia, com els operadors i les empreses properes, debatessin sobre el ventall d’oportunitats que ofereix el nou panorama mediàtic. Després de la conferència inaugural a càrrec d’Iñaki Gabilondo, el primer bloc de la jornada es va enfocar en qüestions com la sostenibilitat dels actuals models de negoci i les expectatives del pòdcast.

El segon bloc, centrat en el futur i en les noves generacions de periodistes, ha abordat els diferents escenaris de futur que s’obren amb les noves tecnologies, en especial, pel que fa la Intel·ligència Artificial.  En les diverses taules es va reflexionar sobre les noves narratives i llenguatges per arribar als joves, els nous formats multimèdia i el paper de les xarxes  socials així com l’eficàcia de la publicitat a la ràdio.

El tancament va recollir la idea que cal seguir fent ‘bona ràdio’: la que inclou qualitat i credibilitat com a elements clau pel futur i que han estat els mateixos que han permès superar els del passat.