El passat 14 de febrer els i les alumnes de Comunicació Audiovisual i Periodisme van realitzar un reportatge fotoperiodístic al pantà de Sau en el marc de l’assignatura Taller de fotoperiodisme dirigit pel professor Jordi Ribot. Aquesta activitat, que es promou des de 2005, no ha parat de créixer i és ben acollida per part dels estudiants. L’objectiu consisteix a apropar l’alumnat a situacions reals dins del món professional. El tema atemporal de l’aigua no és un tema escollit a l’atzar. En primer lloc, perquè l’aigua és un bé natural i escàs tot i estar en un país envoltat pel mar mediterrani. En segon terme, perquè l’aigua també pot ser la protagonista  per provocar destrosses a conseqüència del canvi climàtic com ja es va poder veure l’any 2020 amb el temporal Glòria. Aquest any 2021, l’aigua ha tornat a ser la protagonista a causa de la seva absència. Fa molt que no plou i el pantà de Sau, pantà que subministra l’aigua de Barcelona, es troba sota mínims. Aquest pantà conegut molt bé pels osonencs i osonenques té la peculiaritat que se’n pot mesurar molt bé la seva capacitat, ja que el campanar de l’antiga església de Sau està a la vista. Sense cap dubte aquesta és una molt bona activitat per l’alumnat perquè promou temes periodístics rellevants i atemporals alhora que aprenen i s’enfronten a casos reals dins del món del fotoperiodisme.

Fotografies de Jordi Ribot. Pantà de Sau