En la última sessió del seminari Creativitat per a Empresaris i Directius, Lluís Bassat va tancar el monogràfic dels camins creatius de la publicitat amb una presentació dedicada exclusivament als mètodes centrats en atraure la complicitat de l’audiència. Així mateix, també hi va haver temps perquè els assistents practiquessin les tècniques exposades fins al moment amb un nou brainstorming en petits grups.
Els camins ‘interactius’, o aquells que estableixen un petit diàleg amb l’espectador, van centrar la darrera sessió del seminari sobre creativitat presentada per Lluís Bassat i que, juntament amb les sessions dedicades als camins racionals i als camins emocionals tanca el monogràfic sobre els mètodes creatius per realitzar la publicitat més adequada per a cada producte, marca o campanya. Al llarg de les tres últimes sessions, els participants han pogut visionar un centenar d’espots publicitaris de diferent tipus, èpoques i països que han servit per il·lustrar les presentacions de Lluís Bassat.
El tercer dels camins creatius exposats “és una mica més complex” perquè requereix connectar amb alguna informació o sentiment ja present en les preocupacions de l’audiència i, a més, fer-ho de manera creativa (original, diferent i millor del que s’havia fet abans). Algunes de les estratègies que caracteritzen la darrera categoria inclouen donar-li la volta a la situació; invertir els papers dels personatges; l’ús de símbols visuals i analogies; l’ús de l’exageració, el canvi d’escala o el producte portat al límit i el més creatiu de tots: aportar un element inesperat o inusual. De tots ells, però, el publicista va subratllar la importància de la simplicitat per destacar l’essència del missatges.
En la darrera part de la sessió, els participants van aprofundir en la pràctica de la creativitat amb un nou exercici de brainstorming, dirigit per Lluís Bassat.