Els alumnes de l’assignatura de Periodisme Esportiu han sabut trobar l’oportunitat de participar en l’esdeveniment futbolístic més internacional del moment: la 22a edició de la Copa del Món de Futbol que es disputa aquests dies a Qatar. Els estudiants van retransmetre en directe els partits classificatoris de la fase de grups entre Portugal i Ghana -el passat 24 de novembre-  des del canal de Twitch d’UVic-Ràdio i avui ho faran amb el joc en horari paral·lel entre Canadà-Marroc i Croàcia-Bèlgica, a través dels canals de Twitch i Youtube, respectivament.

La celebració de l’esdeveniment en aquest país té diverses singularitats. Una d’elles, és la data escollida. Les altes temperatures del país han obligat a desplaçar la competició al mes de novembre, per primera vegada en la història del futbol. Normalment, l’esdeveniment té lloc durant els mesos de juliol i agost -quan la majoria de lligues de futbol han acabat- però les extremes temperatures del país en aquesta època fan inviable la pràctica esportiva d’alt nivell que, per tant, ha obligat a interrompre totes les competicions a nivell nacional.

Una altra de les particularitats d’aquest Mundial és la polèmica generada per la greu vulneració de drets humans del país vers persones treballadores, dones i el col·lectiu LGTBIQ+ que ha causat tota mena de protestes a nivell internacional, amb les quals UVic Ràdio s’alinea i informa -abans de començar l’emissió- que rebutja les actituds intolerants del país qatarià.