En la tercera experiència “Professionals a l’Aula” del curs, Amadeu Barbany ha visitat les alumnes de 1r d’ADE durant la classe d’Iniciativa Empresarial.

El ponent  és un dels principals referents del comerç urbà de proximitat a Catalunya. Quarta generació de la botiga de roba Barbany de Granollers, creada l’any 1895, és l’impulsor i l’ànima de les botigues McKey i Dracs de la capital del Vallès Oriental i, amb la seva filla Gemma, el responsable de la creació de la marca de jerseis sostenibles i de kilòmetre 0 “iaios”, darrerament present en programes i sèries de la televisió pública catalana. Els seus fills Bernat i Gemma són ja la sisena generació de la nissaga comercial.

Comprar menys i comprar bé

Durant la seva emotiva i apassionada xerrada, Barbany ha fet un repàs històric sobre els orígens del comerç i de les ciutats, posant l’èmfasi en el protagonisme del comerç en la creació i el desenvolupament de pobles, viles i ciutats. També ha reivindicat el comerç urbà de proximitat com un “espai d’intercanvi d’idees i sentiments entre persones” i el seu impacte positiu sobre l’economia local: “compra menys i compra bé” va afirmar.

“Som responsables individuals d’allò que fem… tenim el món que consumim” i “els efectes de la compra local sobre l’economia local és 3,5 vegades el de la compra globalitzada”.

Amadeu Barbany ha parlat les i els alumnes de 1r d’ADE sobre la importància de la persona i de posar l’atenció en la persona… en totes les persones: “la persona sempre ha d’estar en el centre de la nostra mirada i de les nostres decisions”. En aquest mateix sentit, Amadeu Barbany posa l’èmfasi en la creació d’equips cohesionats i automotivats, en els quals cada persona aporti els seus valors i les seves habilitats.

Finalment, el ponent ha explicat tot el que fa, des de les seves botigues i des de la marca iaios, per la proximitat, la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic.