D’acord amb el compromís 10 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides en contra de les desigualtats i la discriminació, també en els entorns laborals, l’assignatura Periodisme d’Investigació del curs 2023-24 a la FEC ha treballat i produït durant aquest curs el documental Feina sense barreres. Es tracta d’un llarg reportatge en vídeo, de 46 minuts de durada, que des de finals de febrer ja és públic a la xarxa.

Un treball profund d’investigació

Els alumnes han fet la seva contribució a favor d’aquest ODS després de dedicar tot un quadrimestre a investigar la realitat de la integració professional de les persones amb diversitat funcional a les empreses. El reportatge ha volgut respondre l’incompliment de molts empresaris a l’obligació legal de contractar persones amb discapacitat a les seves plantilles, amb un missatge de conscienciació que es fixa en els models d’èxit. Per això, es va organitzar una sortida a la Fundació La Fageda a Santa Pau, a la Garrotxa. També s’ha recollit el testimoni positiu d’altres professionals o usuaris d’entitats que treballen a favor del sector de la discapacitat com són Astrid 21, Grup Mifas, Dincat, Esplugues sense barreres, Sant Tomàs, Tac Osona i la Fundació Catalana Síndrome de Down; entre d’altres.

Coneixements teòrics i tècnics

L’entrevista a Bea Ruiz, d’Èxit 21, serveix de fil conductor del vídeo. Els estudiants que fan entrades en càmera són Pol Costa, Eric Pérez, Joel Puig, Oriol Clos, Ian Ledesma, Pau Cambronero, Paula Aivar, Lluc Corominas i Gerard Mancera. L’edició ha anat a càrrec d’Enric Martínez, Maria Guitart, Xavier Vilella, Mar Moreno, Marc Núñez, Marcel Puig, Joel Puig, Ruben Ruiz i Christian Fato, sota la coordinació del professor Jordi Serrat i amb la participació de tots els alumnes de l’assignatura. A continuació podeu veure el treball: