La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya ha signat un conveni de transferència de coneixement amb l’empresa vigatana Provetsa. Josep Lluís Garcia, professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), és el coordinador del projecte.

Provetsa està invertint en I+D. Ara disposa de noves tecnologies que li permeten obtenir dades de l’evolució de l’engreix dels garrins. Per a l’anàlisi estadística de les dades generades i per al disseny d’experiments es compta amb l’experiència dels professors Ramon Oller i  Josep Lluís Garcia, ambdós dels grups de recerca Data Analysis and Modeling del Departament d’Economia i Empresa.

L’objectiu de l’estudi és el coneixement exhaustiu del procés d’engreix dels garrins, que permeti dissenyar noves estratègies per a la millora d’aquest, tenint compte paràmetres referents a l’eficiència empresarial i als beneficis mediambientals que se’n derivin.