Les Career Talks, trobades on els exalumnes exposen la seva trajectòria professional, i la Career Experience, un repositori de trajectòries, són activitats que tindran lloc a partir de la setmana que ve i que s’aniran consolidant

“20 anys, 700 trajectòries professionals”. Amb aquest eslògan el grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) commemora el seu 20è aniversari i subratlla el valor professional de totes les persones que fins a aquest curs s’han titulat en aquests estudis. Com a punt d’inflexió d’aquestes dues dècades, i amb l’objectiu de posar al centre alumnes i exalumnes sorgits de la institució amb trajectòries professionals molt diverses, el grau ha preparat tres tipus d’activitats que s’aniran desenvolupant i consolidant des del mes de maig –Career Talks i Career Experience– i a partir del curs 2021-22: el MentorPlan 1800.

Els estudis de Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC es van iniciar l’any 2001. La commemoració dels 20 anys es fa en un entorn de pandèmia i, per aquest motiu “ho hem volgut celebrar amb accions dirigides a reconèixer la petjada que han deixat i que deixaran en els futurs anys aquests estudis”, explica Guillem Marca, coordinador del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC. “20 anys denoten experiència en el que fem i 700 és el nombre d’èxits com a educadors de grau que hem assolit amb el temps, xifra que no està gens malament”, afegeix.

Career Talks i Short Talks 

Una de les primeres activitats previstes són les Career Talks, reunions virtuals i presencials en les quals exalumnes del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC expliquen les seves trajectòries als actuals alumnes des d’una perspectiva motivacional. El format és de 15 minuts per xerrada amb una versió reduïda de 5/8 minuts (Short Talks). Es presenten en grups de cinc o sis ponents que tenen un àmbit d’actuació comú però que pertanyen a diferents promocions. Les primeres Career Talks, que duran per títol “Creixent en comunicació digital i relacions públiques”, es faran el 5 de maig a les 16 h. Hi participaran Oriol Ramón Serrate, Director de màrqueting digital de Banc Sabadell; i Clàudia Cots, Coordinadora d’esdeveniments de Toyota Motor Europe (Brussel·les). En l’apartat Short Talks es comptarà amb Glòria Llobet, Global & EMEA Employee Campaings d’Amazon; Esther Matamoros, Project Manager de MKTG; i Marta Morales, Channel Execution Analyst a BeRepublic.

“Creixent en la creativitat publicitària i la direcció d’art” és la temàtica de les segones Career Talks, que es faran el 12 de maig també a les 16 h. Entre les persones ponents convidades hi haurà dues exalumnes del grau en Publicitat i Relacions Públiques: Nerea Cierco, Directora creativa Executiva a DDB Madrid; i Míriam Gutiérrez, Directora creativa Executiva a Publicis Barcelona. A les Short Talks hi prendran part: Jacint Cabau, Senior Art Director & Creative Supervisor ContrapuntoBBDO; Carles G. Sánchez Nieto, Responsable de l’Àrea de Creativitat i Disseny al Grup Mediapro; i Sònia Ribera Call, Creative Copywriter a VMLY&R.

Una altra de les accions programades per commemorar el 20è aniversari del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC és la Career Experience. Es tracta de la creació d’un repositori de trajectòries professionals en forma d’entrevista personal. Career Experience es posarà en marxa la primera setmana de maig sota l’epígraf 12Testimonis/12Setmanes, ja que cada setmana es publicarà una entrevista a un/a exalumne/a del grau. Amb tot, l’objectiu és arribar a una trentena d’entrevistes o més a l’any. “Des de la Universitat s’ha obert contacte amb tots els i les exestudiants que vulguin formar-ne part”, comenta Marca. A totes aquestes persones se’ls farà una entrevista i des del repositori es podrà tenir accés als seus perfils de xarxes professionals.

Una de les accions més novedoses i amb més projecció a llarg termini és el MentorPlan 1800, un pla de mentoratge professional en el qual exalumnes faran de mentors d’alumnes actuals. Segons Guillem Marca, “tenim un pla d’estudis molt pràctic i professionalitzador, renovat el 2015, i que enguany està passant el procés d’acreditació. El percentatge d’inserció laboral és altíssim, per sobre del 95%, ara és el moment de crear noves oportunitats de contacte entre els nostres alumni i futurs graduats”. Per aquest motiu el MentorPlan 1800 “és una oportunitat tutelada en què s’estudien perfils d’exalumnes i d’alumnes per cercar el millor encaix i a partir d’aquí els facilitem una trobada virtual de 1800 segons (o 30 minuts)”. Aquesta acció es posarà en marxa a partir del proper curs 2021-2022.

I un pla de mentoratge

Els mentors professionals són alumni del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC que s’ofereixen a participar voluntàriament al programa. Entre ells hi ha professionals de tots els àmbits de la publicitat i les relacions públiques, tant a l’agència com a l’empresa. Els mentors poden treballar en agències com DDB, Publicis o OgilvyEs, o en empreses com per exemple Banc Sabadell, Amazon, Futbol Club Barcelona, Toyota Motor, Quadis o Calcedonia, entre altres.

La mentoria anirà dirigida als i a les alumnes de 4rt curs del grau en Publicitat i Relacions Públiques que hagin demanat activament participar al programa MentorPlan1800 i que compleixin els requisits de selecció per formar-ne part. MentorPlan1800 compta amb materials de suport que faciliten la identificació de fites del propi procés, què pensar i què fer abans d’iniciar una relació de mentoratge, com mantenir aquesta relació, com tancar-la o, fins i tot, la definició de rols i responsabilitats.

Un cop finalitzat el programa MentorPlan1800 es farà una avaluació del match mitjançant un qüestionari enviat als dos membres de la relació. “Aquesta avaluació tindrà un doble objectiu: assegurar la raó de ser de la iniciativa i millorar els processos de matching”, detalla el coordinador del grau. Un any després, en aquelles parelles professionals que en la primera avaluació van comunicar que volien continuar amb la relació, es farà una segona avaluació també mitjançant un segon qüestionari, per identificar de quines formes es pot contribuir en l’experiència per part de la universitat.