El fotoperiodista Marc Sanyé assenyala una fotografia de l'exposició 'Aigua'

L’alumnat del Taller de Fotoperiodisme ha visitat avui la mostra Aigua, un retrat sobre els dos últims anys de sequera a Catalunya. El grup ha estat guiat per l’autor, Marc Sanyé, qui ha explicat el plantejament, el procés i la resolució del seu treball que estarà exposat a la Sala Gòtica de l’edifici de Casa Convalescència fins al 4 d’abril.

Aigua és un treball personal del fotoperiodista Marc Sanyé, que pretén documentar la sequera extrema que pateix i que ha patit Catalunya durant els anys 2022 i 2023. Durant la visita, l’autor ha assenyalat que és important fixar-se en les dates dels peus de foto perquè aprofundeixen en l’impacte de la informació visual i expliquen el que estem vivint.

“Quan t’adones que la fotografia és  del gener, t’adones que és un lloc que hauria d’estar nevat” ha explicat l’autor.

Les imatges, realitzades amb dron, se centren en embassaments, pantans i rius o paisatges de l’entorn.

“El dron, en aquest cas, ofereix una perspectiva impossible de copsar amb la càmera”.

La mostra exposada correspon a una primera part del treball. Actualment, l’autor continua documentant els efectes de la sequera en altres àmbits com l’agricultura i la ramaderia que conformaran una segona part del treball.

En aquesta sessió, el fotoperiodista també ha parlat a l’alumnat d’altres qüestions relacionades amb la preparació prèvia del projecte, l’edició i el positivat. Sanyé també ha apuntat la importància, massa sovint passada per alt, de provar i conèixer bé els aparells que s’utilitzaran per prendre les imatges.