La projecció del documental ‘Rancho Quemado’ de Marc Casas, antic alumne de Comunicació Audiovisual i fotògraf de la UVic-UCC, va tancar el programa d’actes presencials de les Jornades Transversals dedicades a l’Emergència Climàtica que s’han portat a terme a la FEC durant el mes d’octubre. Durant la presentació, Marc Casas va parlar del procés de creixement personal i professional que va viure en les diferents etapes d’elaboració del projecte.

Després de l’estrena oficial al MontPhoto Fest 2023, el primer documental de Marc Casas es va projectar a la Sala Segimon Serrallonga de la UVic-UCC. Abans del visionat, l’autor va oferir una profunda retrospectiva de les diferents fases del projecte en una emotiva sessió que va reunir professorat, estudiants i actuals companys de feina.

Tal com va explicar ell mateix, Casas documenta natura des dels 13 anys. Se n’anava al bosc i construïa cabanes per fotografiar animals, especialment aus. L’any 2016 va iniciar els estudis de Comunicació Audiovisual i l’any 2021 va viatjar a Costa Rica per realitzar pràctiques extracurriculars del grau a la Fundació Corcovado. Allà va conèixer el conflicte entre l’escurçó vellut i la comunitat rural de Rancho Quemado i va decidir explicar-ho. “Mentre feia les pràctiques vaig saber que volia fer alguna cosa allà però encara no sabia ni com ni per què”, va dir Casas. Van caldre 4 viatges més, moltes hores de rodatge i postproducció i també algun ensurt -com el robatori de l’equip sencer de gravació- per donar forma a un documental que, segons va relatar l’autor, reuneix bona part de l’essència de Marc Casas: amor per la natura, estètica fotogràfica i una mica d’aventura.

La sessió es va cloure amb un sonor aplaudiment per part dels assistents i una reflexió final de Raúl Martínez Corcuera, un dels antics professors de grau de Casas: “Cap universitat pot ensenyar-vos a fer un documental com aquest. L’ha fet ell. La UVic només us pot acompanyar en el procés i gaudir-ho després veient-ne el resultat”.

El documental es projectarà per segona vegada a la UVic-UCC el divendres 10 de novembre a a les 9h a l’Aula de Cinema.