El passat 25 de març, el periodista i secretari de difusió de la Generalitat de Catalunya, Jofre Llombart, va oferir als alumnes de 1r de Periodisme dins l’assignatura  d’Estructura del Sistema de Comunicació una xerrada sobre l’estructura del sistema de mitjans de comunicació. Llombart, que anteriorment  també va ser el subdirector del món a Rac1 , va començar amb els inicis de la ràdio a Catalunya.

Segons va explicar, en aquests inicis es van regular les freqüències i es va gestionar l’aspecte finit radioelèctric. Amb l’arribada de les diferents innovacions tecnologiques, aquests aspectes van anar evolucionant. En el cas de la ràdio, per exemple, en relació a l’ona curta i l’ona llarga, i més tard la freqüència modulada. Aquests avanços es van aplicar també a la televisió analògica passant per la televisió digital terrestre fins a arribar a la televisió per cable i internet. Llombart va explicar la millora de l’oferta que hi ha hagut en l’àmbit de mitjans de comunicació des de l’arribada de la televisió per Internet. Aquesta millora va anar acompanyada d’un  increment en l’oferta i això ha suposat un gran espectre de canals nous tant en llengua castellana com catalana. Finalment, Llombart, va analitzar com l’arribada de les noves plataformes com; Netflix, HBO, Amazon, Disney, etc han canviat al paradigma de les audiències, ja que les ha dispersat completament. És per això que si ara la televisió tradicional fa un 15% de quota, es considera tot un èxit quan abans de l’arribada d’aquestes plataformes, es necessitava molt més índex d’audiència per considerar-se un èxit televisiu.