El passat dijous 24 de novembre el director de cinema barceloní Carles Torrens va visitar els alumnes de 4t grau de Comunicació Audiovisual com a professor convidat del taller de direcció. Els estudiants van viure de primera mà com gravar una escena en detall seguint els consells de Torrens.

Primerament, van simular la gravació d’una conversa entre dues persones en una taula, repassant pla per pla com filmar l’escena respectant el que es coneix en cinema com a “eix de gravació”. A poc a poc el director va anar afegint persones a la taula per posar a prova a l’alumnat. Torrens va utilitzar l’exercici per explicar com col·locar les càmeres i com arribar a trencar l’eix de gravació en cas que fos necessari. En la segona part de la classe, el director va realitzar un altre exercici amb l’alumnat seguint la mateixa metodologia però en una conversa a peu dret.

En tots dos casos, el director barceloní va deixar escollir la manera de gravar l’escena als estudiants, corregint-los els errors i felicitant els  encerts per després argumentar els tipus de plans escollits.

Carles Torrens (Barcelona, 1984) és un director de cinema català conegut per pel·lícules com Emergo (2011) o Pet (2016). Als 18 anys es va traslladar als Estats Units per a estudiar cinema. Mentre estudiava a la Universitat de Chapman va dirigir els curtmetratges Coming to Town (2006) i Delaney (2008).