Josep Jonàs Cortés es va doctorar divendres passat amb la tesi  ‘La Contribució de les Fires Comercials a la Marca Ciutat: el cas Fira de Barcelona’, el primer doctorat industrial del Departament de Comunicació de la FEC i el segon de la Facultat. La investigació, dirigida pels Doctors Jordi de San Eugenio i Xavier Ginesta, demostra que la celebració de fires comercials influeixen en el posicionament de marca de la ciutat i al desenvolupament del territori.

La tesi La Contribució de les Fires Comercials a la Marca Ciutat: el cas Fira de Barcelona del Doctor Josep Jonàs Cortés constata que la celebració de grans salons internacionals contribueix a posicionar la marca de la ciutat i el desenvolupament del seu territori, en aquest cas Barcelona, a través de la col·laboració pública i privada, la participació dels stake holders, la creació de grups de treball específics i el lideratge dels responsables de la ciutat.

El tribunal, format pel Dr. Joan Frigola (UVic-UCC), la Dra. Núria Simelio (Universitat Autònoma de Barcelona)i el Dr. Javier Cristófol (Universidad Loyola), va destacar l’originalitat en l’elecció del mètode abductiu per a la formulació de la tesi i, en especial, la claredat expositiva de la presentació.

Després de l’exposició, el Doctor de San Eugenio va elogiar l’optimisme i la perseverança del doctorand qui “va saber reconduir la investigació” davant de fets tan inesperats com la pandèmia de COVID-19 que va capgirar les xifres d’assistència als esdeveniments firals, inicialment previstes en l’estudi.

La tesi és producte del primer doctorat industrial del Departament de Comunicació de la Facultat, un programa que permet vincular el sector de l’activitat de l’empresa amb el coneixement acadèmic, reforçant així la transferència de coneixement com una de les missions principals de la universitat. Així, el Doctor Xavier Ginesta va destacar que la tesi defensada “posa en valor l’essència de la nova universitat” on es posa de manifest “la necessitat de treballar de forma transdisciplinària”.